Hamilton izjednačio Šumaherov rekord od 91 pobede u Formuli 1

2

Šestostruki svetski prvak Hamilton ostvario je sedmu pobedu u sezoni, a 91. u karijeri. Britanac ove sezone juri još jedan rekord Šumahera - sedmu šampionsku titulu

FOTO: EPA/Matthias Schrader

Vozač Mercedesa Luis Hamilton izjednačio je danas rekord legendarnog Mihaela Šumahera od 91 pobede u Formuli 1, pošto je trijumfovao u trci za Veliku nagradu Ajfela na stazi Nirburgring.

Šestostruki svetski prvak Hamilton ostvario je sedmu pobedu u sezoni, a 91. u karijeri. Britanac ove sezone juri još jedan rekord Šumahera - sedmu šampionsku titulu.

Hamilton je trku završio za sat, 35 minuta, 49,641 sekundi.

Drugo mesto zauzeo je vozač Red Bula Maks Verstapen, koji je dobio dodatni bod za najbrži krug trke, a imao je zaostatak od 4,470 sekundi za pobednikom. Treći je bio Danijel Rikardo iz Renoa sa zaostatkom od 14,613 sekundi.

Vozač Rejsing Pointa Serhio Peres bio je četvrti, vozač Meklarena Karlos Sainc peti, a šesto mesto zauzeo je Pjer Gasli iz ekipe Alfa Tauri.

Sedmo mesto zauzeo je vozač Ferarija Šarl Lekler, osmi je bio Niko Hulkenberg iz Rejsing Pointa, vozač Hasa Roman Grožan deveti, dok je 10. mesto zauzeo Antonio Đovinaci iz Alfa Romea.

U današnjoj trci vozač Alfa Romea Kimi Raikonen postao je rekorder sa 323. starta u Formuli 1. Iza njega ostali su Rubens Braikelo (322), Fernando Alonso (311) i Mihael Šumaher (306).

U prvoj trci Formule 1 od 2013. godine na Nirburgringu dobro su krenuli vozači Mercedesa, Valteri Botas je bio na pol poziciji, odmah ga je napao Hamilton, ali je Finac uspeo da se odbrani i zadrži prvo mesto.

Odmah je i Verstapen pokušao da obiđe Hamiltona, ali se šestostruki svetski prvak odbranio. Dobro je startovao i Rikardo koji se popeo na peto mesto iza Leklera, a ispred Albona, Norisa i Peresa.

Do četvrtog kruga Botas je stekao 1,5 sekundi prednosti nad Hamiltonom, a u tim trenucima Rikardo je pokušao da pretekne Leklera. Vozaču Renoa to je uspelo u devetom krugu i našao se iza Verstapena, a ubrzo je Lekler otišao u boks. NJegov timski kolega Fetel se zatim okrenuo na stazi, ali je ostao u trci i pao na 13. mesto.

Hamilton je vozio najbrži krug i smanjivao je zaostatak za timskim kolegom, koga je obišao u 13. krugu. Botasa je sustigao i Verstapen, a Finac je otišao u boks u 14. krugu i na stazu se vratio kao četvrti.

Posle duela sa Raikonenom, oštećen je bio bolid Vilijamsa Džordža Rasela, pa je uvedeno virtuelno vozilo bezbednosti, što su iskoristili Hamilton i Verstapen i u 17. krugu otišli u boks. Staza je ubrzo oštećena i trka je nastavljena, a Raikonen je dobio kaznu od 10 sekundi.

Botas je u 18. krugu prijavio da gubi snagu motora i počeo je da gubi pozicije, zbog čega je u 19. krugu otišao u boks i završio trku.

Hamilton je poveo i vozio najbrži krug, a iza njega vozili su Verstapen, Noris, Peres, Okon i Sainc. U 23. krugu Esteban Okon iz Renoa je prijavio da ne rade menjač i kočnice i završio je trku, a odmah potom odustao je i Aleks Albon iz Red Bula.

Noris je obavestio ekipu da ima problema sa bolidom, a zatim mu je rečeno da obavi podešavanja i nastavi da vozi, a Peres je to iskoristio i primakao se . Lekler je zatim obišao Gaslija za sedmo mesto u 29. krugu, kada su Peres i Sanic otišli na zamenu guma i vratili se na šesto i deveto mesto. Peresa je odmah obišao Gasli i našao se iza Leklera, na šestom.

Noris je nastavio da se žali da gubi snagu motora pa je u 30. krugu otišao u boks i na stazu se vratio kao peti iza Leklera.

Hamilton je u međuvremenu stekao 5,4 sekunde nad Verstapenom, koji je imao 53,5 sekunde više od trećeplasiranog Rikarda. Peres je zatim lako obišao Norisa za peto mesto. Iz boksa Meklarena rekli su Norisu da je dobar u krivinama i da mora da izdrži na stazi.

Peres i Lekler su se borili za četvrto mesto, pokušavao je vozač Fors Indije da ga pretekne i uspeo u 34. krugu, ali je Lekler ubrzo vratio poziciju. Peres je ubrzo ponovo pokušao i obišao je Leklera.

Hamilton se tada požalio na prednju desnu gumu, ali je i dalje dobro vozio i u 36. krugu imao 7,9 sekundi prednosti. Lekler je u narednom krugu otišao u boks i na stazu se vratio kao 10.

Šestostruki svetski prvak je u 39. krugu obišao Norisa za ceo krug, a Lekler je popravljao pozicije i u 40. je pretekao timskog kolegu Fetela za sedmu. Četvorostrukog svetskog prvaka obišli su i Gasli i Hulkenberg, nakon što je prijavio da su mu gume potrošene. On je u 43. krugu otišao u boks i na stazu se vratio kao pretposlednji, 15.

U 44. krugu Noris je odustao i parkirao se pored zaštitne ograde, zbog čega je na stazu izašlo vozilo bezbednosti. To je iskoristio Rikardo i otišao na zamenu guma, a zatim je to učinila i većina vozača, zajedno sa Hamiltonom, koji je pre sejfti kara bio 11 sekundi ispred Verstapena.

Hamilton i Verstapen su zatim svojim ekipama poručili da je bezbednosno vozilo sporo i da to utiče na gume na njihovim bolidima. Vozači koji su zaostali čitav krug za vodećima su zatim počeli da pretiču sejfi kar, a trka je nastavljena u 50. krugu.

Poveo je Hamilton, Rikardo je odmah napao Verstapena, a vozača Renoa napao je Peres za treće mesto, ali su svi zadržali svoje pozicije. Gasli je zatim obišao Leklera za šesto mesto.

Hamilton je vozio najbrži krug, a u 54. krugu stekao tri sekunde prednosti nad Verstapenom. Do kraja trke Peres je uspeo da se primakne Rikardu, ali nije uspeo da ga pretekne, dok je Verstapen uspeo da vozi najbrži krug i osvojio je dodatni bod.

Posle trke Ralf Šumaher, sin Mihaela Šumahera, poklonio je Hamiltonu kacigu legendarnog vozača u vreme kada je vozio za Mercedes.

Naredna trka u šampionatu vozi se 25. otkobra za Veliku nagradu Portugala.

Komentari (2)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:
Rambo

Koliko sezona ilio trka je vozio Sumi a koliko Hamilton?

Odgovori
RFC

Баш бих волео да га видим у неком слабијем болиду какав би био. Мерцедес је за секунду испред свих, интересантно би било гледати га у Ферарију нпр...

Odgovori

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru