Почетна / Микс / Формула 1

Верстапен победио у трци за Велику награду Француске

Верстапен је трку завршио за сат, 27 минута, 25,770 секунди. Он је данас освојио и додатни бод за најбржи круг трке
ФОТО: ЕПА/Себастијан Ножи

Возач Ред Була Макс Верстапен победио је данас у трци Формуле 1 за Велику награду Француске и увећао предност у генералном пласману на 12 бодова.

На стази "Пол Рикар", Верстапен је круг и по пре краја обишао Луиса Хамилтона из Мерцедеса и остварио 13. победу у каријери, а трећу у сезони.

Холанђанин је захваљујући сјајној вожњи, али и доброј тактици Ред Була успео да победи Хамилтона и увећа предност над седмоструким светским шампионом на 12 бодова.

Верстапен је трку завршио за сат, 27 минута, 25,770 секунди. Он је данас освојио и додатни бод за најбржи круг трке.

Хамилтон је трку завршио са 2,904 секунди заостатка, а треће место заузео је возач Ред Була Серхио Перес са 8,811 секунди заостатка.

Четврти је био Валтери Ботас из Мерцедеса, а пето и шесто место заузели су возачи Мекларена Ландо Норис и Данијел Рикардо. Седми је био Пјер Гасли из екипе Алфа Таури, а осми Фернандо Алонсо из екипе Алпин.

Девето и 10. место заузели су возачи Астон Мартина Себастијан Фетел и Ленс Строл.

Верстапен је стартовао са пол позиције, задржао је прво место испред Хамилтона али само на кратко, пошто је погрешио и на кратко изашао са стазе, што је искористио седмоструки светски шампион и преузео прво место.

Верстапен се вратио на стазу из Хамилтона а испред Ботаса, иза кога су возили Перес, Саинц, Гасли, Леклер и Алонсо. Норис је пао за две позиције на 10. а Раиконен се попео за три места, на 14.

Хамилтон се одмах пожалио на пријањање, а у тим тренуцима Фетел је обишао Окона за 11. место.

Британац је до деветог круга стекао 1,9 секунди предности, али се тада пожалио на гуме. Рикардо је обишао Алонса за осмо место, а затим је исто урадио и Норис и попео се на девето, па је двоструки светски шампион пао на 10.

На велику потрошњу гума пожалио се и Саинц, а Ботас је у тим тренуцима возио најбржи круг. У 13. кругу Фетел је обишао Алонса за 10. место, а круг касније Рикардо је био бржи од Леклера и преузео је осмо место.

Возач Ферарија је у 15. кругу први отишао на замену гума, нешто дуже се задржао у боксу и на стазу се вратио као претпоследњи, 19.

У 17. кругу Рикардо је отишао на змену гума и врато се на стазу као 17. иза Леклера. Круг касније, на замену гума отишао је и Ботас и на стазу се вратио као четврти. За ним су у бокс отишли и Саинц и Гасли.

У 19. кругу на замену гума отишао је и Верстапен, који се на стазу вратио испред Ботаса на треће место, а иза Переса.

Хамилтон је тада отишао на замену гума и на стазу се ипак вратио иза Верстапена на треће место. Водио је Перес, који до тада није био у боксу. Из екипе су тада Хамилтону рекли да не знају шта се догодило, иако су га оставили круг дуже на стази.

Перес је отишао у бокс у 25. кругу и на стазу се вратио као четврти иза Ботаса. У бокс је тада отишао и Норис, који се на стазу вратио као 14. У 29. кругу Верстапен је имао 0,9 секунди предности над Хамилтоном, а тада је рекао екипи да тако јаким темпом неће моћи да издржи притисак до краја, али је до 32. круга ипак увећао предност на 2,2 секунде.

Тада је и Ботас рекао екипи да, ако настави таквим темпом, да неће издржати на тренутним гумама.

У 33. кругу Верстапен је отишао на замену гума и на стазу се вратио као четврти, а тада је повео Хамилтон, испред Ботаса и Переса. Из Мерцедеса су тада питали Хамилтона шта жели да уради, а он је одговорио да предња гума не изгледа добро.

У тим тренуцима добро је возио Норис, који се попео на седмо место, Верстапен је возио најбржи круг, а у 35. кругу склонио му се на стази тимски колега Перес, па је Холанђанин преузео треће место. Он је из круга у круг смањивао заостатак за двојцем Мерцедеса, а Ботас је сустигао Хамилтона на 1,4 секунде у 38. кругу.

Седмоструки светски шампион се тада распитивао о Ботасу и Верстапену и поново пожалио на гуме, а из Мерцедеса су обавестили Ботаса да ће последња четири круга бити изаузетно тешка јер се Верстапен приближава на свежијим гумама.

Хамилтон је 11 кругова пре краја имао четири секунде предности над Ботасом, за којим је Верстапен заостајао две секунде.

Верстпен је у 44. кругу обишао Ботаса и нашао се на 4,3 секунди заостатка за Хамилтоном. Ботас је био љут на екипу и упитао због чега га нису слушали када је рекао да треба да се иде два пута у бокс.

Хамилтон је у међувремену успео да увећа предност на око пет секунди, али је Верстапен ипак пет кругова пре краја скинуо заостатак на 3,3 секунде. Британац је затим обавезстио екупу да је ударио у ивичњак.

Перес је у 49. кругу обишао Ботаса за треће место, а Верстапен је смањио заостатак за водећим на 2,6 секунди. У 51. кругу заостатак је пао испод секунде, а круг касније Верстапен је успео да обиђе Хамилтона и преузео је вођство, које је до краја без проблема сачувао.

Верстапен сада има 131 бод, а Хамилтон 119. Такође, Ред Бул је после данашње трке увећао предност у конкуренцији конструктора, па сада има 215 бодова, испред актуелног шампиона Мерцедеса, који има 178.

Наредна трка у шампионату вози се следеће недеље у Аустрији.

Поредак возача у трци за Велику награду Француске:

1. Макс Верстапен (Ред Бул) сат, 27 минута, 25,770 секунди

2. Луис Хамилтон (Мерцедес) + 2,904

3. Серхио Перес (Ред Бул) + 8,811

4. Валтери Ботас (Мерцедес) + 14,618

5. Ландо Норис (Мекларен) + 1:04,032

6. Данијел Рикардо (Мекларен) 1:15,857

7. Пјер Гасли (Алфа Таури) + 1:16,596

8. Фернандо Алонсо (Алпин) + 1:17,695

9. Себастијан Фетел (Астон Мартин) + 1:19,666

10. Ленс Строл (Астон Мартин) + 1:31,946

11. Карлос Саинц (Ферари) + 1:39,337

12. Џорџ Расел (Вилијамс) један круг

13. Јуки Цунода (Алфа Таури) један круг

14. Естебан Окон (Алпин) један круг

15. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) један круг

16. Шарл Леклер (Ферари) један круг

17. Кими Раиконен (Алфа Ромео) један круг

18. Николас Латифи (Вилијамс) један круг

19. Мик Шумахер (Хас) један круг

20. Никита Мазепин (Хас) један круг

Поредак возача и конструктора у шампионату Формуле 1:

Возачи:

1. Макс Верстапен (Холандија) 131

2. Луис Хамилтон (Велика Британија) 119

3. Серхио Перес (Мексико) 84

4. Ландо Норис (Велика Британија) 76

5. Валтери Ботас (Финска) 59

6. Шарл Леклер (Монако) 52

7. Карлос Саинц (Шпанија) 42

8. Пјер Гасли (Француска) 37

9. Данијел Рикардо (Аустралија) 34

10. Себастијан Фетел (Немачка) 30

11. Фернандо Алонсо (Шпанија) 17

12. Естебан Окон (Француска) 12

13. Ленс Строл (Канада) 10

14. Јуки Цунода (Јапан) 8

15. Кими Раиконен (Финска) 1

16. Антонио Ђовинаци (Италија) 1

Конструктори:

1. Ред Бул 215

2. Мерцедес 178

3. Мекларен 110

4. Ферари 94

5. Алфа Таури 45

6. Астон Мартин 40

7. Алпин 29

8. Алфа Ромео 2

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт zurnal.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта zurnal.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.