Хамилтон победио у Монци, у трци за Велику награду Италије

3

Луис је остварио 68. победу у каријери, а шесту у сезони, и то на славној стази у Монци, у једној од најбољих трка у сезони

ФОТО: БЕТА/АП

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон победио је у трци Формуле 1 за Велику награду Италије у Монци и на 30 бодова увећао предност у генералном пласману над Себастијаном Фетелом из Ферарија.

Хамилтон је остварио 68. победу у каријери, а шесту у сезони и то на славној стази у Монци, у једној од најбољих трка у сезони.

Он је осам кругова пре краја обишао Кимија Раиконена из Ферарија и забележио пету победу у Монци, чиме је изједначио рекорд Михаела Шумахера.

Хамилтон је победио резултатом сат, 16 минута, 54,484 секунди.

Друго место заузео је Раиконен са заостатком од 8,705 секунди, а трећи је био Валтери Ботас из Мерцедеса, после казне од пет секунди коју је добио Макс Верстапен из Ред Була. Ботас је кроз циљ прошао са 14,066 секунди заостатка.

Због те казне четврти је био Себастијан Фетел из Ферарија, а Верстапен је заузео пето место на крају.

Шести је био Роман Грожан из Хаса, а седмо и осмо место заузели су возачи Форс Индије Естебан Окон и Серхио Перес.

Девети је био возач Реноа Карлос Саинц, а бод је освојио Ленс Строл из Вилијамса.

Раиконен је добро кренуо са пол позиције, одбранио се од Фетеловог напада и сачувао вођство.

Одмах на почетку Хамилтон је напао Фетела и обишао га са спољне стране у кривини четири, након чега је дошло до контакта два болида.

Британац је остао на другом месту, а Фетел, који се окренуо на стази, пао је на 18. место и оштећено му је предње крило.

На стазу је изашао „сејфти кар”, што је искористио Фетел и отишао у бокс. Судије су покренуле истрагу поводом инцидента, а трка је настављена у трећем кругу.

Водио је Раиконен, испред Хамилтона, Верстапена, Ботаса и Грожана. Хамилтон је одмах напао Раиконена и успео је да га обиђе, али је Финац убрзо узвратио и вратио се на прво место.

Судије су процениле да је инцидент био тркачки, па нису казниле возаче Мерцедеса и Ферарија.

Фетел је у тим тренуцима добро возио, поправљао је позицију, у деветом кругу обишао је Данијела Рикарда за 14. место, а до 15. круга се попео на 10. место.

Раиконен је у 21. кругу отишао на замену гума, након чега су Хамилтону из бокса поручили да појача, како би стекао предност у односу на Финца.

Раиконен се на стазу вратио као четврти, иза Хамилтона, Верстапена и Ботаса, а испред клупског колеге Фетела.

У 26. кругу одустао је Рикардо, након што је пријавио да је „чуо да је нешто пукло”.

Круг касније, његов клупски колега Верстапен отишао је на замену гума и на стазу се вратио иза Фетела и Окона, на шесто место. У 29. кругу Хамилтон је отишао у бокс и изашао је испред Фетела на треће место.

Фетел је у 30. кругу отишао на замену гума и на стазу се вратио као 10, а четири круга касније попео се на осмо место. У тим тренуцима водио је Ботас, који није ишао у бокс, а иза њега возили су Раиконен и Хамилтон.

Британца су затим, 20 кругова пре краја, из бокса обавестили да има проблема са предњом левом гумом и да мора да буде пажљивији.

Ботас је у 37. кругу отишао на замену гума и вратио се на четврто место, али је обавио добар посао тако што је успорио Раиконена и омогућио Хамилтону да остане у игри за победу. Ботас је у наставку нападао Верстапена, а у 43. кругу дошло је до контакта два болида, па је Финац излетео са стазе и изгубио је много времена. Задржао је ипак четврто место, али му се Фетел примакао.

Хамилтон је осам кругова пре краја одличним маневром обишао Раиконена и преузео прво место, и убрзо стекао три секунде предности.

Верстапен је кажњен са пет секунди због инцидента са Ботасом, а Холанђанин није био срећан због тога и рекао је путем радија да казне убијају тркање.

До краја трке Хамилтон није имао никаквих проблема, Верстапен је успео да се одбрани од Ботаса и задржао је треће место, које му ипак није припало због казне.

Пошто је Фетел био иза њега на мање од пет секунди, заузео је четврто место, а Верстапен је пао на пето.

Наредна трка на програму је 16. септембра, за Велику награду Сингапура.

Великa наградa Италије - Монца:

1. Луис Хамилтон (Мерцедес) 1.16:54,484

2. Кими Раиконен (Ферари) + 8,705

3. Валтери Ботас (Мерцедес) + 14,066

4. Себастијан Фетел (Ферари) + 16,151

5. Макс Верстапен (Ред Бул) + 18,208

6. Роман Грожан (Хас) + 56,320

7. Естебан Окон (Форс Индија) + 57,761

8. Серхио Перес (Форс Индија) +58,678

9. Карлос Саинц (Рено) + 1:18,140

10. Ленс Строл (Вилијамс) један круг

11. Сергеј Сироткин (Вилијамс) један круг

12. Шарл Леклер (Заубер) један круг

13. Стофел Вандорн (Мекларен) један круг

14. Нико Хулкенберг (Рено) један круг

15. Пјер Гасли (Торо Росо) један круг

16. Маркус Ериксон (Заубер) један круг

17. Кевин Магнусен (Хас) један круг

Брендон Хартли (Торо Росо) одустао

Фернандо Алонсо (Мекларен) одустао

Данијел Рикардо (Ред Бул) одустао

Поредак возача:

1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 256

2. Себастијан Фетел (Немачка) 226

3. Кими Раиконен (Финска) 164

4. Валтери Ботас (Финска) 159

5. Макс Верстапен (Холандија) 130

6. Данијел Рикардо (Аустралија) 118

7. Нико Хулкенберг (Немачка) 52

8. Кевин Магнусен (Данска) 49

9. Серхио Перес (Мексико) 44

10. Фернандо Алонсо (Шпанија) 44

11. Естебан Окон (Француска) 43

12. Роман Грожан (Француска) 35

13. Карлос Саинц (Шпанија) 32

14. Пјер Гасли (Француска) 28

15. Шарл Леклер (Монако) 13

16. Стофел Вандорн (Белгија) 8

17. Маркус Ериксон (Шведска) 6

18. Ленс Строл (Канада) 5

19. Брендон Хартли (Нови Зеланд) 2

Поредак конструктора:

1. Мерцедес 415

2. Ферари 390

3. Ред Бул 248

4. Хас 84

5. Рено 84

6. Мекларен 52

7. Торо Росо 30

8. Форс Индија 28

9. Заубер 19

10. Вилијамс 5

Kоментари (3)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:
Joco

Ovaj cele srzone ima više sreće nego pameti.

Одговори
Coa

Ako mislis na Hamiltona, onda veze nemas sa zivotom...

Одговори
Rambo

Kimija je ukopao Tim i ne saradnja oko pitstopa! Hamilton ga je obišao zbog guma, otud i 8 sekundi prednosti. To treba da se napiše kao objektivno noviarstvo. Pozdrav.

Одговори

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру