ВН КИНЕ: Луис Хамилтон победио у 1.000 трци Формуле 1!

1

Хамилтон је остварио другу узастопну победу у сезони, а 75. у каријери и преузео вођство у генералном пласману

ФОТО: БЕТА/АП

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон победио је данас у 1.000 трци шампионата Формуле 1, за Велику награду Кине у Шангају.

Хамилтон је остварио другу узастопну победу у сезони, а 75. у каријери и преузео вођство у генералном пласману.

Он је на старту претекао тимског колегу Валтерија Ботаса, који је био на пол позицији, без проблема је сачувао предност до краја и остварио победу у јубиларној трци у Кини.

Ботас је био други, а треће место заузео је Себастијан Фетел из Ферарија, кога је, према наређењу из екипе, током трке морао да пропусти Шарл Леклер.

Четврто место заузео је возач Ред Була Макс Верстапен, а Леклер је био пети. Шесто  место заузео је возач Ред Була Пјер Гасли, а Данијел Рикардо из Реноа био је седми. Осми је био Серхио Перес из екипе Рејсинг Поинт, девети Кими Раиконен из Алфа Ромеа, а 10. место заузео је Александар Албон из екипе Торо Росо.

Додатни бод за најбржи круг трке освојио је Гасли, коме је то успело у последњем кругу.

Хамилтон је добро стартовао, обишао је Ботаса, који је успео да задржи другу позицију, испред Леклера, који је обишао Фетела.

Одмах на старту дошло је до инцидента, пошто је Квјат ударио у оба Мекларена, Саинца и Нориса. Уведено је виртуелно возило безбедности, како би се уклонили делићи са стазе, а када је трка настављена Хамилтон је стекао осетнију предност.

Квјат је због инцидента кажњен проласком кроз бокс, због чега је изгубио око 25 секунди.

Хамилтон је до 10. круга стекао три секунде предности испред Ботаса, за којим је секунду заостајао Фетел, а пратио их је двојац Ред Була Верстапен и Гасли.

Из бокса Ферарија Леклер је добио наређење да вози брже или да пропусти Фетела, па се млади возач из Монака склонио четвртоструком шампиону у 11. кругу.

Убрзо су се Мерцедесии одвојили од Ферарија, Фетел је био на 9,2 секунди заостатка за Хамилтоном, а 5,1 за Ботасом.

Леклер је рекао екипи путем радија да није задовољан одлуком и питао је шта да ради даље, а одговорили су му: "Настављамо да радимо свој посао".

Фетел је грешио на кочењу и није успео у потпуности да искористи привилегију првог возача и примакне се Мерцедесу, а Леклер је поново рекао да губи много времена: "Не знам да ли то желите да знате или не". Из бокса му је одговорено да се о томе разговара, а Фетелу је речено да појача темпо.

Возач Реноа Нико Хулкенберг завршио је трку у 17. кругу, а од водећих први у бокс отишао је Верстапен, који је изашао на стазу испред Раиконена, на осмо место. Одмах је реаговао Ферари и позвао Фетела у бокс, а Немац се вратио испред Верстапена, који га је одмах напао. У једном тренутку Ред Булов болид нашао се испред Ферарија, али је Фетел успео да врати позицију, а затим је имао најбржи круг.

У 22. кругу Ботас је отишао на замену гума и вратио се на стазу иза Леклера, а испред Фетела и Верстапена. Круг касније на замену гума отишао је и Хамилтон, а за њим одмах и Леклер. Хамилтон је био први, испред Ботаса, Фетела, Верстапена и Леклера.

Ботас је на 1,2 секунде смањио заостатак за Хамилтоном, светски првак питао је због чега је Финац ишао раније на замену гума, а из бокса му је речено да је сада у бољој позицији.

Возач екипе Алфа Ромео Риконен је затим отишао на замену гума, а по изласку из бокса одмах је обишао Магнусена и нашао се на 10. месту, а затим је у 29. кругу обишао и Грожана и попео се на девето.

Леклер је питао да ли треба да чува гуме, из бокса су му одговорили да појача темпо, а затим и да "прелазе на план Б". Он је смањивао заостатак за Ред Булом, који је позвао Верстапена у бокс, а затим је Фетел, у 36. кругу отишао на замену гума. Круг касније исто је урадио и Хамилтон, а одмах за њим и Ботас. Хамилтон се вратио на чело, иза њега возио је Леклер, а затим и Ботас, испред Фетела и Верстапена.

Фетел је возио најбржи круг трке, а убрзо је Ботас напао Леклера и обишао га у 40. кругу. Три круга касније Леклер је отишао на замену гума, Немац је преузео треће место, а возач из Монака пао је на пето по повратку на стазу, иза Верстапена.

Пет кругова пре краја Хамилтона је занимало да ли је тимски колега под притиском Ферарија, али и ко има додатан бод за најбржи круг трке. Гасли је у последњем кругу одвезао најбржи круг и освојио додатан поен.

Наредна трка у шампионату на програму је 28. априла за Велику награду Азербејџана.

Поредак возача у трци за Велику награду Кине:

1. Луис Хамилтон (Мерцедес) сат, 32 минута, 06,350 секунди

2. Валтери Ботас (Мерцедес) + 6,552

3. Себастијан Фетел (Феррари) + 13,744

4. Макс Верстапен (Ред Бул) + 27,627

5. Шарл Леклер (Ферари) + 31,276

6. Пјер Гасли (Ред Бул) +1:09,307

7. Данијел Рикардо (Рено) један круг

8. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) један круг

9. Кими Раиконен (Алфа Ромео) један круг

10. Александар Албон (Торо Росо) један круг

11. Роман Грожан (Хас) један круг

12. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) један круг

13. Кевин Магнусен (Хас) један круг

14. Карлос Саинц (Мекларен) један круг

15. Антонио Дјовинаци (Алфа Ромео) један круг

16. Џорџ Расел (Вилијамс) два круга

17. Роберт Кубица (Вилијамс) два круга

Трку нису завршили:

Нико Хулкенберг (Рено)

Данил Квјат (Торо Росо)

Ландо Норис (Мекларен) 

Поредак возача и конструктора у шампионату Формуле 1:

Возачи:

1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 68 

2. Валтери Ботас (Финска) 62

3. Макс Верстапен (Холандија) 39

4. Себатијан Фетел (Немачка) 37

5. Шарл Леклер (Монако) 36

6. Пјер Гасли (Француска) 13

7. Кими Раиконен (Финска) 12

8. Ландо Норис (Велика Британија) 8

9. Кевин Магнусен (Данска) 8

10. Данијел Рикардо (Аустралија) 6

11. Нико Хулкенберг (Немачка) 6

12. Серхио Перес (Мексико) 5

13. Александар Албон (Тајланд) 3

14. Ленс Строл (Канада) 2

15. Данил Квјат (Русија) 1

Конструктори:

1. Мерцедес 130 

2. Ферари 73

3. Ред Бул 52

4. Рено 12

5. Алфа Ромео 12

6. Хас 8

7. Мекларен 8

8. Рејсинг Поинт 7

9. Торо Росо 4

Kоментари (1)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:
Rambo

Nema ništa od Ferraria ni ove godine...i ko zna kada će i biti...

Одговори

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру