Hamilton pobedio u Barseloni i preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu

0

Vozač Mercedesa Luis Hamilton pobedio je u trci Formule 1 za Veliku nagradu Španije u Barseloni i preuzeo prvo mesto u generalnom plasman

FOTO: Beta/AP

Luis Hamilton je ostvario treću pobedu u sezoni, a 76. u karijeri. On je osvojio i dodatni bod za najbrži krug trke i osvojio je maksimalnih 26 bodova. Aktuelni svetski prvak pobedio je rezultatom sat, 35 minuta, 50,443 sekunde.

Drugo mesto zauzeo je Valteri Botas iz Mercedesa sa zaostatkom od 4,074 sekunde, a treći je bio Maks Vestapen iz Red Bula sa 7,679 sekundi zaostatka.

To je peti put ove godine, u pet trka, da su vozači Mercedesa osvojili prva dva mesta. Hamilton sada ima sedam bodova prednosti nad Botasom u generalnom plasmanu.

Poredak vozača u trci Formule 1 za Veliku nagradu Španije:

1. Luis Hamilton (Mercedes) sat, 35 minuta, 49,780

2. Valteri Botas (Mercedes) + 4,074

3. Maks Verstapen (Red Bul) + 7,679

4. Sebastijan Fetel (Ferari) + 9,167

5. Šarl Lekler (Ferari) + 13,361

6. Pjer Gasli (Red Bul) + 19,576

7. Kevin Magnusen (Has) + 28,159

8. Karlos Sainc (Meklaren) + 32,342

9. Danil Kvjat (Toro Roso) + 33,056

10. Roman Grožan (Has) + 34,641

11. Aleksandar Albon (Toro Roso) + 35,445

12. Danijel Rikardo (Reno) + 36,758

13. Niko Hulkenberg (Reno) + 39,241

14. Kimi Raikonen (Alfa Romeo) + 41,803

15. Serhio Peres (Rejsing Point) + 46,877

16. Antonio Đovinaci (Alfa Romeo) + 47,691

17. Džordž Rasel (Vilijams) jedan krug

18. Robert Kubica (Vilijams) jedan krug

Trku nisu završili:

Lens Strol (Rejsing Point)

Landno Noris (Meklaren)

Četvrto i peto mesto zauzeli su vozači Ferarija Sebastijan Fetel i Šarl Lekler, a šesti je bio Pjer Gasli iz Red Bula.

Vozač Hasa Kevin Magnusen zauzeo je sedmo mesto, osmi je bio Karlos Sainc iz Meklarena, deveti je bio Danil Kvjat iz ekipe Toro Roso, a 10. Roman Grožan iz Hasa.

Hamilton je dobro krenuo, obišao je Botasa koji je krenuo sa pol pozicije i preuzeo prvo mesto.

U borbu se umešao i Fetel, koga su zatvorila oba Mercedesa, on je napravio grešku na kočenju pa je ušao široko u krivinu, što je iskoristio Fetel i preuzeo treće mesto. Nemac se ubrzo požalio na problem sa prednjom desnom gumom.

Najlošije je krenuo Raikonen, izašao je sa staze, izgubio je šest pozicija i pao na poslednje, 20. mesto.

Do petog kruga Hamilton je stekao skoro dve sekunde prednosti nad Botasom, nizao je najbrže krugove i uvećavao prednost, koja je do 10. kruga iznosila tri sekunde.

Poredak vozača u šampionatu Formule 1:

1. Luis Hamilton (Velika Britanija) 112

2. Valteri Botas (Finska) 105

3. Maks Verstapen (Holandija) 66

4. Sebastijan Fetel (Nemačka) 64

5. Šarl Lekler (Monako) 57

6. Pjer Gasli (Francuska) 21

7. Kevin Magnusen (Danska) 14

8. Serhio Peres (Meksiko) 13

9. Kimi Raikonen (Finska) 13

10. Lando Noris (Velika Britanija) 12

11. Karlos Sainc (Španija) 10

12. Danijel Rikardo (Australija) 6

13. Niko Hulkenberg (Nemačka) 6

14. Lens Strol (Kanada) 4

15. Aleksandar Albon (Tajland) 3

16. Danil Kvjat (Rusija) 3

17. Roman Grožan (Francuska) 1

Poredak konstruktora u šampionatu Formule 1:

1. Mercedes 217

2. Ferari 121

3. Red Bul 87

4. Meklaren 22

5. Rejsing Point 17

6. Has 15

7. Alfa Romeo 13

8. Reno 12

9. Toro Roso 6

Od vodećih, prvi u boks otišao je Fetel, koji se zadržao nešto duže i na stazu se vratio kao 10. Odmah posle njega i Verstapen je otišao na zamenu guma i posle toga bio je peti.

Lekler je u 26. krugu otišao na zamenu guma, ponovo su u Ferariju bili nešto sporiji, pa se on vratio na stazu kao peti, ispred timskog kolege.

U boks je zatim otišao i Botas i bez problema se vratio na drugo mesto iza Hamiltona, koji je odmah posle njega otišao na zamenu guma i na stazu se vratio kao prvi. Iza dvojca Mercedesa vozili su Verstapen, Lekler, Fetel i Gasli.

Hamilton je u 33. krugu stekao 8,6 sekundi nad Botasom. Iz boksa Ferarija naređeno je da Lekler propusti Fetela na četvrto mesto, što je on i učinio i ubrzo je Nemac stekao 2,7 sekundi prednosti nad timskim kolegom. Kasnije u trci, Fetel je uzvratio Lekleru.

U 41. krugu Fetel je otišao na zamenu guma i na stazu se vratio kao šesti, iza Gaslija, koga je obišao krug kasnije i popeo se na peto mesto. U 44. krugu na zamenu guma otišao je Verstapen i izašao je iza Leklera na stazu, ali ispred Fetela, na peto mesto.

Dva kruga kasnije na zamenu guma otišao je i Botas i zadržao je drugo mesto. U tom trenutku došlo je do kontakta Landa Norisa iz Meklarena i Lensa Strola iz Rejsing Pointa, posle čega je na stazu izašlo vozilo bezbednosti. Obojica vozača su tada završili trku.

To je iskoristio Hamilton koji je otišao u boks, a za njim i Lekler, koji je izašao na stazu iza Fetela, na četvrto mesto. Britanac se zatim požalio na to što „sejfti kar” ide sporo, ali i jer staza nije čista.

Trka je nastavljena u 53. krugu, Hamilton je poveo ispred Botasa, Verstapena i Fetela, koga je napao Gasli, ali se Nemac odbranio.

Posle toga došlo je do kontakta dva Hasa, Grožana i Magnusena, a danski vozač bio je sedmi, ispred timskog kolege.

Hamilton je vozio najbrži krug i stekao 3,9 sekundi prednosti nad Botasom u 55. krugu.

Finac je posle toga pojačao i smanjio zaostatak, ali je u tim trenucima najzanimljivija bila borba Sainca i Grožana.

Grožana je ubrzo obišao i Kvjat, a to nije uspeo Aleksandru Albonu iz ekipe Toro Roso, pa je Francuz na kraju osvojio bod. Naredna trka u šampionatu vozi se 26. maja u Monte Karlu.

Hamilton zadovoljan pobedom u Barseloni
Vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da je srećan zbog pobede u trci Formule 1 za Veliku nagradu Španije, i zato što učestvuje u pisanju istorije tog sporta.
Moram da pohvalim ovaj neverovatni tim. Pišemo istoriju, imamo pet dvostrukih pobeda, ponosan sam na to i na naporan rad svakog člana tima. Bilo je teško u prve četiri trke, ovo je sjajan bolid, mi se uvek slažemo, uspeli smo da rešimo sve razlike i dobro izađemo iz prve krivine – rekao je Hamilton posle trke.
Hamilton je, treći put uzastopno, pobedio na stazi u Barseloni i preuzeo je prvo mesto u generalnom plasmanu od timskog kolege Valterija Botasa.
Hamilton je na startu obišao Botasa, koji je krenuo sa pol pozicije i bez problema je sačuvao vođstvo do kraja.
Start je bio zanimljiv, bilo je blizu, video sam da crveni bolid ide iza Valterija i mene i nisam tačno znao gde su, ali sam i znao da Valteri može da prođe i morao sam da pazim. Na ponovljenom startu (posle bezbednosnog vozila), imali smo jedan odlazak u boks i pokušavao sam da održim gume toplim i da zabeležim najbrži krug na svežim gumama - cele sezone nisam imao najbrži krug – naveo je Hamilton.
Botas je rekao da je izgubio trku na startu.
Bilo je prilično tesno, ali izgubio sam na startu, bilo je čudno na početku. Za ekipu je ovo neverovatno, peta dvostruka pobeda je zaista dobra stvar. Osvojio sam bodove i to je važno, svaki bod će se računati, ali moram da otkrijem šta se dogodilo na startu – rekao je Botas.
Treće mesto zauzeo je Maks Verstapen iz Red Bula.
Bila je nezgodna prva krivina i malo sam se povukao, što mi je omogućilo dobru poziciju za naredne tri krivine. Ali, Mercedesi su bili suviše brzi. Zadovoljan sam plasmanom na podijum – rekao je Verstapen.
Upitan zbog čega tokom izjava stoji pred Mercedesovog bolida 44, koji vozi Hamilton, Verstapen je rekao:
Samo gledam, želim da vidim šta je drugačije od mog bolida.

Komentari (0)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru