Умро велики шампион Формуле 1 Ники Лауда

0

Лауда, коме је у августу пресађено плућно крило, умро је јуче, мирно у кругу породице

ФОТО: БЕТА/АП

Троструки шампион Формуле 1 Аустријанац Ники Лауда умро је у 71. години, саопштила је данас његова породица.

Лауда, коме је у августу пресађено плућно крило, умро је јуче, мирно у кругу породице.

Ники Лауда је 1975. и 1977. освојио шампионску титулу са Фераријем, а 1984. године са Меклареном.

Од 2012. године је био челник Мерцедеса и учествовао је у довођењу петоструког светског шампиона Луиса Хамилтона у тим.

- Његова јединствена достигнућа као спортисте и предузетника остаће незаборавни, његова неуморна жеља за акцијом, непосредност и храброст остају узор и мерило за све нас - наводи се у саопштењу породице, пренели су британски медији.

Један од најбољих возача Формуле 1 биће упамћен и по великом повратку такмичењима, након што је добио опекотине у удесу на трци за Велику награду Немачке, 1976. године. Он је задобио опекотине трећег степена и оштетио плућа, након што се његов болид запалио на стази у Нирбургрингу.

У болници му нису давали велике шансе, али се чудесно опоравио и у завојима се вратио тркама, само 40 дана од несреће.

- Тада сам рекао да сам свој страх савладао брзо и чисто. То је била лаж. Али, било би глупо да ривалима потврдим своју слабост. У Монци сам био крут од страха - навео је Лауда у биографији.

Остаће упамћено његово велико ривалство са Британцем Џејмсом Хантом, шампионом из 1976. године, по коме је снимљен и холивудски филм.

Лауда је у два наврата био подвргнут трансплантацији бубрега. Први пут 1997. године донатор је био његов брат, а 2005. године његова девојка.

Лауда је остварио 25 победа у каријери, а 54 пута је био на подијуму. Последњу трку возио је 1985. године у Аустралији.

Спортски свет одаје почаст Никију Лауди

Директор екипе Мерцедес Тото Волф рекао је данас да ће Ники Лауда остати једна од највећих легенди Формуле 1.

Лауда је јуче умро, мање од годину дана од трансплантације плућа.

- Лауда је био мешавина херојства, хуманости и искрености, у кокпиту и ван њега. Његова смрт оставља празнину у Формули 1. Нисмо само изгубили хероја, који је извео највећи камбек икада виђен, већ и човека који је донео драгоцену јасноћу и искреност у модерну Формулу 1. Много ће нам недостајати као наш глас здравог разума - навео је Волф.

Лауда је возачку каријеру завршио 1985. године, али је остао у Формули 1, а од 2012. године је био челник Мерцедеса и учествовао је у довођењу петоструког светског шампиона Луиса Хамилтона у тим.

Његове бивше екипе Мекларен и Ферари изразиле су жаљење због Лаудине смрти.

- Почивај у миру Ники Лауда. Заувек ћеш бити у нашим срцима и заувек бесмртан у нашој историји. Заједница мотоспорта данас жали велики губитак праве легенде. Шаљемо саучешће породици и пријатељима - навео је Ферари, са којим је Лауда био шампион 1975. и 1977. године.

У Мекларену су дубко ожалошћени због смрти Лауде, који је 1984. године освојио шампионску титулу са том екипом.

- Сви у Мекларену смо дубоко ожалошћени када смо чули да је наш пријатељ, колега и шампион из 1984. године Ники Лауда умро. Ники ће заувек бити у нашим срцима и уграђен у нашу историју - навео је Мекларен.

Бивши шампион из 2009. године Џенсон Батон поставио је на друштвеним мрежама фотографију Лауде, уз поруку: "Почивај у миру".

Шампион из 2016. године Нико Розберг похвалио је Лаудину страст и борбени дух.

- Ја и око 100 милиона твојих навијача широм света, које си такође снажно инспирисао да никада не одустају у најтежим тренуцима, мислимо на тебе и на твоју породицу и желимо да почиваш у миру - навео је бивши возач Мерцедеса.

Возач Хаса Роман Грожан навео је да је "легенда отишла", а бивши возач Џони Херберт да је Лаудина смрт "велики губитак за спорт" и да "оставља празнину у нашим срцима".

Двоструски шампион Мото ГП шампионата Кејси Стонер навео је да је Лауда "права икона и легенда мотоспорта".

Аустријски канцелар Себастијан Курц рекао је да је Лауда "велики узор", који се "у више наврата борио и враћао у живот".

Повезане Bести

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру