Луис Хамилтон је у болиду Мерцедеса први прошао кроз циљ у Монте Карлу на 77. Великој награди Монака, уједно је то његова 77. победа у каријери, a четврта у сезони. Актуелни шампион трку је завршио за сат, 43 минута, 28,437 секунди.
Иза њега је кроз циљ прошао Макс Верштапен, али је због казне од пет секунди, због небезбедног изласка из бокса, на крају био четврти.
Друго место заузео је Себастијан Фетел из Ферарија, а треће Валтери Ботас из Мерцедеса.
Сада је разлика између два водећа возача, оба из Мерцедеса, 17 поена.
Упркос великим проблемима са гумама, Хамилтон је контролисао трку и успео је иза себе да остави Макса Верштапена из Ред Була, који га је стално притискао, уз контакт у претпоследњем кругу, после чега је покренута истрага.
Возач Ред Була Пјер Гасли заузео је пето место, а освојио је и додатни бод пошто је возио најбржи круг трке. Шести је био Карлос Саинц из Мекларена, а седмо и осмо место заузели су возачи екипе Торо Росо Данил Квјат и Александар Албон.
Возач Реноа Данијел Рикардо заузео је девето место, а Роман Грожан из Хаса био је 10.
Током целог викенда у Монтекарлу возачи, екипе и навијачи одавали су почаст троструком светском прваку Никију Лауди, који је умро у понедељак. На болидима су исписане поруке захвалности Лауди, а сви возачи на стазу су дошли носећи црвене качкете, на којима је исписано Ники.
Хамилтон је добро кренуо са пол позиције и остао је испред Ботаса, који је успео да се одбрани од напада Верштапена, а иза је остао Фетел. Добро је кренуо и Леклер, који је са 15. скочио на 13. место, а у осмом кругу је одлично обишао Грожана и попео се на 12. место.
Агресивни Леклер је исто покушао и са Хулкенбергом, али се окренуо на стази и пукла му је гума. Он је на путу до бокса остављао делиће гуме, због чега је на стазу изашло возило безбедности. То су искористили Мерцедес и Ферари и позвали возаче на замену гума, а исто је учинио и Верштапен из Ред Була, који се "угурао" између два Мерцедеса и преузео друго место, након што је закачио Ботасов болид.
Поводом тога покренута је истрага, а Ботас је поново морао у бокс због оштећења након што га је Верштапен сабио о зид. Верстапен је кажњен са пет секунди због небезбедног изласка у бокс.
Када је трка настављена Леклер је отишао одмах у бокс, али је убрзо обавестио екипу да неће моћи да заврши трку, па је домаћи возач у 19. кругу позван да се паркира у гаражу.
Хамилтон се у 21. кругу пожалио на гуме и питао да ли ће моћи на том сету да издржи до краја трке, а из екипе су му одговорили да настави да ради све што је до сада радио. Он је возио спорије и чувао је гуме, испред Верштапена, Фетела, Ботаса, Гаслија и Саинца.
Верштапен је притискао Хамилтона и желео да смањи разлику, како би имао што бољи пласман после казне од пет секунди. Актуелни светски шампион имао је испод секунде предности, а поново се пожалио на гуме, рекавши да се предње отварају. Из екипе су му рекли да ни Верштапенове гуме нису у бољем стању. Он је у 42. кругу питао да ли је на добром сету гума, на шта му је одговорено потврдно.
Хамилтон је у 50. кругу рекао да је његова лева предња гума "мртва", а из екипе су му поручили да издржи колико може, пошто није планиран одлазак у бокс. Верштапен му се приближио, а све то је мирно посматрао Фетел, који се држао иза Верштапена на трећем месту, а испред Ботаса.
У 64. кругу Гасли је отишао на замену гума и на стазу се вратио на петом месту, испред Саинца.
Верштапен је у 70. кругу напао Хамилтона, који се добро одбранио. Холанђанин је два круга касније погрешио при уласку у кривину, па се Хамилтон одмакао на 0,8 секунди.
Два круга пре краја Верштапен је поново напао шампиона, дошло је до контакта два болида, а Хамилтон је задржао прво место. Покренута је истрага због тог инцидента, а Британац је први прошао кроз циљ и победу посветио Никију Лауди.
Наредна трка на програму је 9. јуна за Велику награду Канаде.
77. Велика награду Монака: 1. Луис Хамилтон (Мерцедес) 1:43:28,437, 2. Себастијан Фетел (Ферари) + 2,602, 3. Валтери Ботас (Мерцедес) + 3,162, 4. Макс Верштапен (Ред Бул) + 5537, 5. Пјер Гасли (Ред Бул) + 9,946, 6. Карлос Саинц (Мекларен) + 53,454, 7. Данил Квјат (Торо Росо) + 54,574, 8. Александар Албон (Торо Росо) + 55,200, 9. Данијел Рикардо (Рено) + 1:00,894, 10. Роман Грожан (Хас) + 1:01,034, 11. Ландо Норис (Мекларен) + 1:06,801, 12. Кевин Магнусен (Хас) један круг, 13. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) један круг, 14. Нико Хулкенберг (Рено) један круг, 15. Џорџ Расел (Вилијамс) један круг, ,16. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) један круг, 17. Кими Раиконен (Алфа Ромео) један круг, 18. Роберт Кубица (Вилијамс) један круг, 19. Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео) један круг, Шарл Леклер (Ферари) није завршио трку.
Поредак возача: 1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 137, 2. Валтери Ботас (Финска) 120, 3. Себастијан Фетел (Немачка) 82, 4. Макс Верштапен (Холандија) 78, 5. Шарл Леклер (Монако) 57, 6. Пјер Гасли (Француска) 32, 7. Карлос Саинц (Шпанија) 18, 8. Кевин Магнусен (Данска) 14, 9. Серхио Перес (Мексико) 13, 10. Кими Раиконен (Финска) 13, 11. Ландо Норис (Велика Британија) 12, 12. Данил Квјат (Русија) 9, 13. Данијел Рикардо (Аустралија) 8, 14. Александар Албон (Тајланд) 7, 15. Нико Хулкенберг (Немачка) 6, 16. Ленс Строл (Канада) 4, 17. Роман Грожан (Француска) 2.
Поредак конструктора: 1. Мерцедес 257, 2. Ферари 139, 3. Ред Бул 110, 4. Мекларен 30, 5. Рејсинг Поинт 17, 6. Хас 16, 7. Торо Росо 16, 8. Рено 14, 9. Алфа Ромео 13.
Без казни за Хамилтона и Верштапена
Возачи Мерцедеса Луис Хамилтон и Ред Була Макс Верштапен нису кажњени због инцидента у завршници данашње трке Формуле 1 за Велику награду Монака.
Верштапен је два круга пре краја покушао да обиђе Хамилтона и дошло је до контакта, али редослед је остао непромењен, па је актуелни шампион задржао вођство, а убрзо и победио. Истрага поводом инцидента је одмах покренута, а судије су одлучиле да потврде победу Хамилтона.
То је његова трећа победа у уличној трци у Монте Карлу, после 2008. и 2016. године. Британац се по броју победа изједначио са Ником Розбергом, Џекијем Стјуартом и Стерлингом Мосом, а рекордер је Ајртон Сена са шест победа у Монаку.
Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.