Рекордна шеста победа Хамилтона у трци за Велику награду Велике Британије

0

Наредна трка у шампионату вози се 28. јула за Велику награду Немачке

ФОТО: Бета/АП

Возач Мерцедеса Луис Хамилтон победио је данас рекордни шести пут у трци Формуле 1 за Велику награду Велике Британије.

Хамилтон је остварио 80. победу у каријери, а седму у сезони. Он је освојио и додатни бод за најбржи круг трке, што је био и рекорд стазе. Трку је завршио за сат, 21 минут, 08,452 секунде.

Друго место заузео је његов тимски колега Валтери Ботас са заостатком од 24,928 секунди, док је трећи био возач Ферарија Шарл Леклер са 30,117 секунди заостатка.

Четврто и пето место освојили су возачи Ред Була Пјер Гасли и Макс Верштапен.

Возач Мекларена Карлос Саинц освојио је шесто место, седми је био Данијел Рикардо из Реноа, а осмо место заузео је Кими Раиконен из екипе Алфа Ромео. Возач екипе Торо Росо Данил Квјат заузео је девето, а Нико Хулкенберг из Реноа 10. место.

Ботас је добро кренуо са пол позиције, одбранио се од напада Хамилтона и сачувао прво место. Треће и четврто место задржали су Леклер и Верштапен, а добро је стартовао и Фетел, који је обишао Гаслија за пето место.

Хамилтон је у четвртом кругу покушао да обиђе тимског колегу, али се Финац добро одбранио. Верштапен се примакао Леклеру и притискао га је, а Мерцедеси су један за другим возили најбрже кругове на стази и правили разлику у односу на конкуренте.

У 11. кругу Верштапен је поново напао Леклера, али се возач Ферарија одбранио. Њихову борбу искористио је Фетел и примакао се Верштапену на 0,8 секунди, али је највећу корист из свега извукао Гасли, који је обишао четвороструког светског првака и преузео пето место.

Гасли је у 13. кругу отишао на замену гума и вратио се на стазу као 10. Круг касније заједно у бокс отишли су Леклер и Верштапен, у Ферарију су били нешто спорији, двојица возача су ишли точак уз точак на изласку из бокса, Леклер је морао да попусти па је Верштапен изашао испред њега. Одмах по изласку на стазу Леклер је обишао Верштапена и преузео четврто место, иза Фетела.

У 17. кругу на замену гума отишао је водећи Ботас и на стазу се вратио као трећи, а Хамилтон је круг касније поставио нови рекорд стазе (1:30,236). Борбу су наставили Леклер и Верштапен, који је стално покушавао да обиђе Ферари, али је возач црвеног болида поново био успешнији.

У 20. кругу са стазе је излетео возач Алфа Ромеа Антонио Ђовинаци, па је изашло возило безбедности. То је искористио Хамилтон, отишао је на замену гума и вратио се на прво место. Такође, на замену је отишао и Фетел и вратио се на треће место, док се Верштапен по изласку из бокса вратио као шести. Гасли је изашао као четврти.

Леклер је тек круг касније отишао у бокс и вратио се иза Верштапена, на шесто место, а затим је питао своју екипу како је изгубио позицију. Од водећих на замену гума за време „сејфти кара” није отишао само Ботас.

Трка је настављена у 24. кругу, Хамилтон је повео испред Ботаса, Фетела и Гаслија. Добро је возио и Рикардо из Реноа и преузео девето место. Поново је на стази виђен дуел Леклера и Верштапена, а возач Ред Була преузео је пето место. Нешто касније њих двојица су поново били у жестоком дуелу, дошло је до контакта, али је успешнији био Верштапен и сачувао позицију.

Леклер је затим путем радија питао екипу да ли је на његовом болиду нешто сломљено после тог дуела, а одговорили су му да је све у реду. Верштапен је убрзо обишао и Гаслија и преузео четврто место.

У међувремену, возачи Мерцедеса су наизменично постављали рекорде стазе и чували прва два места.

Лбеклер је у 36. кругу обишао Гаслија за пето место, а велики инцидент догодио се круг касније. Верстапен је одлично обишао Фетела, који га је убрзо ударио отпозади, обојица су се окренули и излетели са стазе. Они су наставили трку, Верштапен је био пети, а Фетел се одвезао до бокса, замењене су гуме и предње крило и на стазу се вратио као последњи, 17. Он је због тог инцидента добио казну од 10 секунди.

Мерцедес је у 45. кругу позвао Хамилтона на замену гума, али је светски првак остао на стази. Уместо њега у бокс је ипак позван Ботас, који се на стазу вратио као други, испред Леклера.

До краја трке најзанимљивија је била порука боксу Ферарија и питање Леклера:

- Где се налази Хамилтон.

Наредна трка у шампионату вози се 28. јула за Велику награду Немачке.

Велика награда Велике Британије - стаза Силверстон: 1. Луис Хамилтон (Мерцедес) сат, 21 минут, 08,452, 2. Валтери Ботас (Мерцедес) + 24,928, 3. Шарл Леклер (Ферари) + 30,117, 4. Пјер Гасли (Ред Бул) + 34,692, 5. Макс Верстапен (Ред Бул) + 39,458, 6. Карлос Саинц (Мекларен) + 53,639, 7. Данијел Рикардо (Рено) + 54,401, 8. Кими Раиконен (Алфа Ромео)+ 1:05,540, 9. Данил Квјат (Торо Росо) + 1:06,720, 10. Нико Хулкенберг (Рено) + 1:12,733, 11. Ландо Норис (Мекларен) + 1:14,281, 12. Александар Албон (Торо Росо) +1:15,617, 13. Ленс Строл (Рејсинг Поинт) + 1:21,086, 14. Џорџ Расел (Вилијамс) један круг, 15. Роберт Кубица (Вилијамс) један круг, 16. Себастијан Фетел (Ферари) један круг, 17. Серхио Перес (Рејсинг Поинт) један круг. Трку нису завршили: Кевин Магнусен (Хас), Роман Грожан (Хас), Антонио Ђовинаци (Алфа Ромео).

Поредак возача: 1. Луис Хамилтон (Велика Британија) 223, 2. Валтери Ботас (Финска) 184, 3. Макс Верштапен (Холандија) 136, 4. Себастијан Фетел (Немачка) 123, 5. Шарл Леклер (Монако) 120, 6. Пјер Гасли (Француска) 55, 7. Карлос Саинц (Шпанија) 38, 8. Кими Раиконен (Финска) 25, 9. Ландо Норис (Велика Британија) 22, 10. Данијел Рикардо (Аустралија) 22, 11. Нико Хулкенберг (Немачка) 17, 12. Кевин Магнусен (Данска) 14, 13. Серхио Перес (Мексико) 13, 14. Данил Квјат (Русија) 12, 15. Александар Албон (Тајланд) 7, 16. Ленс Строл (Канада) 6, 17. Роман Грожан (Француска) 2, 18. Антонио Ђовинаци (Италија) 1.

Поредак конструктора: 1. Мерцедес 407, 2. Ферари 243, 3. Ред Бул 191, 4. Мекларен 60, 5. Рено 39, 6. Алфа Ромео 26, 7. Рејсинг Поинт 19, 8. Торо Росо 19, 9. Хас 16.

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру