Botas pobedio u trci za Veliku nagradu Japana, Mercedes odbranio titulu konstruktora

1

Drugo mesto zauzeo je vozač Ferarija Sebastijan Fetel, koji je startovao sa pol pozicije, dok je treći bio aktuelni šampion vozač Mercedesa Luis Hamilton

FOTO: Beta/AP

Vozač Mercedesa Valteri Botas pobedio je danas u trci Formule 1 za Veliku nagradu Japana, a njegova ekipa osvojila je šestu uzastopnu titulu u šampionatu konstruktora.

Botas je ostvario šestu pobedu u karijeri, a treću u sezoni, odnosno prvu na stazi Suzuka. On je trku završio za sat, 21 minut, 46,755 sekundi.

Drugo mesto zauzeo je vozač Ferarija Sebastijan Fetel, koji je startovao sa pol pozicije, dok je treći bio aktuelni šampion vozač Mercedesa Luis Hamilton. Britanac je osvojio i dodatni bod za najbrži krug trke.

Četvrto mesto zauzeo je Aleksandar Albon iz Red Bula, peti je bio Karlos Sainc iz Mercedesa, a šesti je bio vozač Ferarija Šarl Lekler.

Vozač Renoa Danijel Rikardo zauzeo je sedmo mesto, Pjer Gasli iz Toro Rosa bio je osmi, deveto mesto zauzeo je Niko Hulkenberg iz Renoa, a 10. je bio Lens Strol iz ekipe Rejsing Point.

Vozači

1. Luis Hamilton (Velika Britanija) 338, 2. Valteri Botas (Finska) 274, 3. Šarl Lekler (Monako) 223, 4. Maks Verstapen (Holandija) 212, 5. Sebastijan Fetel (Nemačka) 212, 6. Karlos Sainc (Španija) 76, 7. Pjer Gasli (Francuska) 73, 8. Aleksandar Albon (Tajland) 64, 9. Danijel Rikardo (Australija) 40, 10. Niko Hulkenberg (Nemačka) 35, 11. Serhio Peres (Meksiko) 35, 12. Lando Noris (Velika Britanija) 35, 13. Danil Kvjat (Rusija) 33, 14. Kimi Raikonen (Finska) 31, 15. Kevin Magnusen (Danska) 20, 16. Lens Strol (Kanada) 19, 17. Roman Grožan (Francuska) 8, 18. Antonio Đovinaci (Italija) 4, 19. Robert Kubica (Poljska) 1.

Konstruktori

1. Mercedes 612 (šampion), 2. Ferari 435, 3. Red Bul 323, 4. Meklaren 111, 5. Reno 75, 6. Toro Roso 59, 7. Rejsing Point 54, 8. Alfa Romeo 35, 9. Has 28, 10. Vilijams 1.

Zbog udara tajfuna Hagibis kvalifikacije su održane pre trke, sa pol pozicije krenuo je Fetel, ispred timskog kolege Leklera i dvojca Mercedesa Botasa i Hamiltona, kao i vozača Red Bula Verstapena. Odlično je startovao Botas, koji je obišao Leklera i Fetela i izbio na prvo mesto.

Došlo je do kontakta Leklera i Verstapena, vozač Red Bula se okrenuo i izleteo sa staze i pao na 18. mesto. Fetel je bio drugi, a iza njega vozili su Hamilton, Sainc, Albon i Gasli. Leteli su po stazi delići sa Leklerovog bolida, jedan je pao i na Hamiltona, a obojica su ostali bez retrovizora. Hamilton se pitao zbog čega vozač Ferarija nije dobio upozorenje.

U trećem krugu Lekler je otišao u boks gde su na bolidu zamenjeni prednje krilo i gume i vratio se na stazu kao 18.

Incident sa početka bio je pod istragom i posle trke biće saopštena odluka sudija, a takođe pod istragom je bio i Fetel zbog pogrešnog starta, ali Nemac nije kažnjen i zadržao je drugo mesto. Lekler je obišao Verstapena za 16. mesto, a Holanđanin je prijavio da su gume u lošem stanju i da sve teže koči. U 15. krugu on je ipak morao da završi trku.

Botas je u 16. krugu stekao sedam sekundi prednosti nad Fetelom, kome je prišao Hamilton na ispod sekunde. Fetel je krug kasnije otišao na zamenu guma i vratio se na stazu kao četvrti iza Sainca, a ispred Gaslija. Odmah je na zamenu guma otišao i Botas, koji se vratio na stazu iza timskog kolege Hamiltona.

Hamilton je prijavio da su mu "mrtve" prednje gume, pa je u 22. krugu otišao u boks i vratio se na stazu kao treći, iza Botasa i Fetela, a ispred Sainca i Albona. Petostruki svetski prvak zaostajao je 21,1 sekundu za Botasom i pitao je ekipu zbog čega toliko kasni za timskim kolegom, na šta nije dobio odgovor.

Na pitanje zbog čega su stavili srednje tvrde gume na bolid prilikom odlaska u boks, iz ekipe su odgovorili da nisu poznate performanse tvrdih guma i da nisu dobro izgledale na ostalim bolidima.

Lekler je u 26. krugu otišao na zamenu guma, a u tim trenucima dobro je vozio Rikardo, koji je bio šesti, ali nije do tada išao u boks. Hamilton je smanjivao zaostatak za Fetelom, ali je i dalje dovodio u pitanje strategiju Mercedesa.

U 32. krugu Fetel je otišao na zamenu guma i vratio se na stazu iza Hamiltona, koji je zaostajao za Botasom 13,5 sekundi. U međuvremenu Lekler je popravljao poziciju i popeo se na osmo mesto, a u 36. krugu obišao je Gaslija za šesto.

Botas je u 37. krugu otišao na zamenu guma i vratio se iza Hamiltona, sa 9,5 sekundi zaostatka. Hamilton je pitao šta mora da uradi kako bi pobedio, a o situaciji se raspitivao i Botas, kome je rečeno da će njegov timski kolega morati da ode u boks.

Hamilton je to učinio u 42. krugu i vratio se na stazu kao treći iza Botasa i Fetela, za kojim je zaostajao 3,5 sekundi. Britanac je posle toga dobro vozio i ubrzo je postavio novi rekord staze. Lekler je u 48. krugu otišao na zamenu guma i po povratku na stazu bio je šesti.

Botas je sigurno čuvao prednost, a u završnici najzanimljivija je bila borba Fetela i Hamiltona za drugo mesto. Hamilton je u par navrata napao Fetela, ali se Nemac odbranio i sačuvao poziciju.

Pobedom Botasa i trećim mestom Hamiltona Mercedes je odbranio šampionsku titulu u konkurenciji konstruktora. Hamilton je prvi u generalnom plasmanu sa 64 boda više od Botasa i to su jedina dva vozača koji ove sezone mogu da osvoje titulu.

Naredna trka vozi se 27. oktobra za Veliku nagradu Meksika.

Velika nagradu Japana: 1. Valteri Botas (Mercedes) sat, 21 minut, 46,755 sekundi, 2. Sebastijan Fetel (Ferari) + 13,343, 3. Luis Hamilton (Mercedes) + 13,858, 4. Aleksandar Albon (Red Bul) + 59,537, 5. Karlos Sainc (Meklaren) + 1:09,101, 6. Šarl Lekler (Ferari) jedan krug, 7. Danijel Rikardo (Reno) jedan krug, 8. Pjer Gasli (Toro Roso) jedan krug, 9. Niko Hulkenberg (Reno) jedan krug, 10. Lens Strol (Rejsing Point) jedan krug, 11. Danil Kvjat (Toro Roso) jedan krug, 12. Lando Noris (Meklaren) jedan krug, 13. Kimi Raikonen (Alfa Romeo) jedan krug, 14. Roman Grožan (Has) jedan krug, 15. Antonio Đovinaci (Alfa Romeo) jedan krug, 16. Kevin Magnunes (Has) jedan krug, 17. Džordž Rasel (Vilijams) dva kruga, 18. Robert Kubica (Vilijams) dva kruga.

Lekler kažnjen dodavanjem 15 sekundi, pao na sedmo mesto

Vozač Ferarija Šarl Lekler kažnjen je sa 15 sekundi dodavanja na rezultat u današnjoj trci Formule 1 za Veliku nagradu Japana, pa je u generalnom plasmanu sa šestog pao na sedmo mesto.

Lekler je trku završio na šestom mestu, ali je posle incidenta u prvom krugu kada je udario u vozača Red Bula Maksa Verstapena dobio kaznu od 15 sekundi. On je kažnjen dodavanjem pet sekundi na rezultat zbog sudara, a sa još 10 sekundi pošto ga je Ferari ostavio na stazi iako je bolid bio oštećen.

Delići Leklerovog bolida leteli su po stazi, a jedan je pogodio vozilo Mercedesa Luisa Hamiltona i otkinulo mu desni retrovizor.

Verstapen je posle trke optužio Leklera za neodgovornu vožnju i rekao da vozač Ferarija zaslužuje kaznu.

Verstapen je startovao sa pete pozicije, dobro je krenuo i obišao Leklera u drugoj krivini, ali je Lekler zadržao liniju i udario u bolid Red Bula. Verstapen se okrenuo na stazi i izleteo, a ubrzo je završio trku, dok je Lekler na kraju bio šesti.

- Čudno je što nisu odmah istražili slučaj. Ceo bolid je uništen. Cela strana. Ostale su rupe u unutrašnjosti, a rekli su da će istražiti posle trke. Šta još mora da uradi pa da zasluži kaznu? Volim žestoko trkanje, ali mislim da ovo nije bilo to već neodgovorna vožnja u drugoj krivini. Loše je startovao i sigurno je pokušavao da vrati pozicije - rekao je Verstapen za Skaj.

Posle kazne za Leklera vozač Renoa Danijel Rikardo preuzeo je šesto mesto na stazi Suzuka.

Komentari (1)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:
Željko Pavlović

FORCA BOTAS

Odgovori

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru