Hamilton osvojio šestu šampionsku titulu, pobeda Botasa u SAD

0

Hamilton sada ima šest titula, jednu manje od rekordera Mihaela Šumahera, a jednu više od Huana Manuela Fanđa i dve više od Sebastijana Fetela

FOTO: EPA/LARRY W. SMITH

Vozač Mercedesa Luis Hamilton osvojio je večeras šestu šampionsku titulu u Formuli 1, pošto je zauzeo drugo mesto u trci za Veliku nagradu SAD u Ostinu, u Teksasu, gde je pobedio njegov timski kolega Valteri Botas.

Hamilton sada ima šest titula, jednu manje od rekordera Mihaela Šumahera, a jednu više od Huana Manuela Fanđa i dve više od Sebastijana Fetela.

Britanac je prethodno osvajao titule 2008, 2014, 2015, 2017. i 2018.

Botas je ostvario sedmu pobedu u karijeri, a četvrtu u sezoni.

Treće mesto zauzeo je Maks Verstapen iz Red Bula, a četvrti je bio Šarl Lekler iz Ferarija, koji je osvojio i dodatni bod za najbrži krug trke.

Vozači

1. Luis Hamilton (Velika Britanija) – šampion, 2. Valteri Botas (Finska) 314, 3. Šarl Lekler (Ferari) 249, 4. Maks Verstapen (Holandija) 235, 5. Sebastijan Fetel (Nemačka) 230, 6. Aleksandar Albon (Tajland) 84, 7. Karlos Sainc (Španija) 80, 8. Pjer Gasli (Francuska) 77, 9. Danijel Rikardo (Australija) 46, 10. Serhio Peres (Meksiko) 43, 11. Lando Noris (Velika Britanija) 41, 12. Niko Hulkenberg (Nemačka) 37, 13. Danil Kvjat (Rusija) 35, 14. Kimi Raikonen (Finska) 31, 15. Lens Strol (Kanada) 21, 16. Kevin Magnusen (Danska) 20, 17. Roman Grožan (Francuska) 8, 18. Antonio Đovinaci (Italija) 4, 19. Robert Kubica (Poljska) 1.

Konstruktori

1. Mercedes 695 – šampion, 2. Ferari 479, 3. Red Bul 366, 4. Meklaren 121, 5. Reno 83, 6. Toro Roso 65, 7. Rejsing Point 64, 8. Alfa Romeo 35, 9. Has 28, 10. Vilijams 1.

Peto mesto osvojio je vozač Red Bula Aleksandar Albon, šesti je bio Danijel Rikardo iz Renoa, a sedmo i osmo mesto zauzeli su vozači Meklarena Lando Noris i Karlos Sainc. Deveto mesto zazeo je Niko Hulkenberg iz Renoa, dok je vozač ekipe Toro Roso Danil Kvjat zauzeo 10. mesto.

Botas je dobro startovao i sačuvao prvu poziciju, a dobar start imao je Verstpen koji se sa trećeg probio na drug mesto, dok je Hamilton sa petog skočio na treće mesto, ispred dvojca Ferarija Fetela i Leklera, koji su izgubili po dve pozicije. Fetela je ubrzo obišao i Noris i preuzeo peto mesto.

Fetel je prijavio da ima problema sa bolidom, a ubrzo ga je obišao i Rikardo za šesto mesto. Do drugog kruga Raikonen je popravio šest pozicija i našao se na 11. mestu.

Do petog kruga Botas je imao 1,7 sekundi prednosti nad Verstapenom. Fetel je odustao u osmom krugu pošto je otkazao prednji desni točak na njegovom bolidu. Hamilton je dobro vozio, smanjio je do 11. kruga zaostatak za Verstapenom na ispod sekunde, dok je Botas sigurnom vožnjom čuvao prvo mesto.

U tim trenucima dobro je vozio i Rikardo, obišao je Norisa za peto mesto. Verstapen je u 14. krugu otišao na zamenu guma i na stazu se vratio kao četvrti iza Leklera. Odmah je u bok otišao i Botas, koji se nešto duže zadržao u boksu, ali je uspeo da se vrati na stazu pre Verstapena, na treće mesto. Prvo mesto preuzeo je Hamilton, ispred Leklera.

Verstapenu su iz boksa rekli da ostane pribran. U 16. krugu Botas je sa spoljne strane lako obišao Leklera i našao se iza timskog kolege. Ubrzo je vozača Ferarija obišao i Verstapen.

Botas je u međuvremenu smanjivao zaostatak za Hamiltonom, koji nije išao na zamenu guma. Lekler je otišao u boks, zadržao se 7,7 sekundi i na stazu se vratio kao šesti, iza Hulkenberga.

Hamiltona su pozvali u boks u 24. krugu, ali je on rekao da želi da nastavi na starim gumama, uprkos tome što je Botas smanjio zaostatak. Botas ga je ubrzo obišao i preuzeo prvo mesto. Hamilton je u 25. krugu otišao na zamenu guma i na stazu se vratio kao treći, iza Verstapena.

Botas je bio siguran na prvom mestu, a Hamilton se raspitivao da li ima šansu za pobedu, na šta su mu iz boksa odgovorili potvrdno, jer ima dobra vremena po krugu, ali da mora da čuva gume. Verstapen je od vodećih prvi otišao na drugu zamenu guma u 35. krugu i vratio se iza Hamiltona na treće mesto. Odmah je i Botas pozvan u boks i vratio se iza Hamiltona sa devet sekundi zaostatka za timskim kolegom.

U 41. krugu Hamilton je rekao ekipi da ne zna koliko će gume potrajati, na šta mu je inženjer Piter Bonington odgovorio da postoji i opcija drugog odlaska u boks i borbe za drugo mesto. Lekler je u 43. krugu otišao na zamenu guma, u pokušaju da osvoji dodatni bod za najbrži krug, što mu je i uspelo.

Botas je u 50. krugu prišao na ispod sekunde za Hamiltonom. Finac je u 51. krugu napao Britanca, koji se dobro odbranio, a Botas je na kratko izašao sa staze. U narednom krugu Botas je uspeo da obiđe Hamiltona i preuzeo je prvo mesto.

Vozač Hasa Kevin Magnusen parkirao se pored staze, zbog čega su istaknute žute zastave, koje upozoravaju vozače da ne smeju da pretiču. To je pomoglo Hamiltonu, Verstapen je ostao iza njega, što je Britancu omogućilo da osvoji drugo mesto i šestu titulu. NJemu je za titulu bilo potrebno da osvoji četiri boda, a večeras je osvojio 18.

Naredna trka u šampionatu vozi se za dve nedelje u Brazilu.

Velika nagrada SAD na stazi Ostin: 1. Valteri Botas (Mercedes) sat, 33 minuta, 55,653 sekunde, 2. Luis Hamilton (Mercedes) + 4,418, 3. Maks Verstapen (Red Bul) + 5,002, 4. Šarl Lekler (Ferari) + 52,239, 5. Aleksandar Albon (Red Bul) + 1:18,038, 6. Danijel Rikardo (Reno) + 1:30,366, 7. Lando Noris (Meklaren) + 1:30,764, 8. Karlos Sainc (Meklaren) jedan krug, 9. Niko Hulkenberg (Reno) jedan krug, 10. Danil Kvjat (Toro Roso) jedan krug, 11. Serhio Peres (Rejsing Point) jedan krug, 12. Kimi Raikonen (Alfa Romeo) jedan krug, 13. Lens Strol (Rejsing Point) jedan krug, 14. Antonio Đovinaci (Alfa Romeo) jedan krug, 15. Roman Grožan (Has) jedan krug, 16. Pjer Gasli (Toro Roso) jedan krug, 17. Džordž Rasel (Vilijams) dva kruga. Trku nisu završili: Sebastijan Fetel (Ferari), Robert Kubica (Vilijams), Kevin Magnusen (Has).

Komentari (0)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru