ДАКАР РЕЛИ 2017. - Габор Сагмајстер: Пакао у ком се грешка плаћа главом

0

Српски мотоциклиста на КТМ 2. јануара почиње десету авантуру у најзахтевнијем обрачуну на точковима

ФОТО: Архива Журнала

Јужна Америка, девету годину за редом, биће домаћин чувеног „Дакар релија”. Старт 39. надметања у брзини, снази и издржљивости по беспућима заказан је за 2. јануара у Асунсиону у Парагвају, а после 12 етапа кроз Боливију и Аргентину најзахтевнији караван на точковима завршава паклени пут 14. јануара у Буенос Аиресу. Итинерер новог обрачуна изабрао је вишеструки шампион овог такмичења на два точка Марк Кома. Шпанац се својски потрудио да етапе и брзински испити буду што дужи и исрпљујући до крајних граница, а то значи да нас очекује велика драма.

Србију ће још једном, десети пут, представљати доајен овог пакленог обрачуна Габор Сагмајстер. У седлу КТМ мотоцикла, кроз Парагвај, Боливију и Аргентину, још једном ће стамени Суботичанин покушати да од немогућег направи пласман за понос.

- Дакар се добија – главом. И срцем. Можете физички да будете припремљени као да путујете у свемир, међутим, уколико психички нисте у стању да поднесете застрашујуће изазове, тешко да можете да остварите план. Први део релија, пре преласка у Аргентину, возићемо на екстремним надморским висинама од око 3.500 метара и то по козијим стазама, ширине од само два, два и по метра. То значи да и најмања грешка значи пропаст, нема поправног, а искрено, може лако да све платити и главом – дочарао је тежину новог искушења Сагмајстер.

Једино што овог стаменог момка може да удаљи са стазе је квар машине. Ни поломљена шака, као прошле године, неће га приморати да истакне белу заставу. Возио је, после пада, чак четири дана са отеченом десном руком и повређеним лигаментима десне ноге, али је ипак успео да се докопа циљ. У деветој етапи мотор му је доживео „клиничку смрт” и то усред пустиње. Из чиста мира рика машине је утихнула и у том тренутку било је потребно чудо да Габор настави обрачун. Чуда се ипак дешавају – најхрабријима и Сагмајстер је наставио такмичење.

Петерхансел јури седму титулу

Стефан Петерхансел је прву адреналинску инјекцију Дакара осетио 1988. на Јамахином двоточкашу кад је трку завршио на 18 месту. Возећи мотор шест пута је био најбржи, а исти успех поновио је и у категорији аутомобила. Овог пута јури седму титулу на четири точка, три је освојио у Мицубишију, две у Минију, а прошле године славио је у Пежоу.

Стартни број један у категорији мотора припада прошлогодишњем победнику у категорији мотора Тобију Прајсу. Када је 2015. први пут зајахао КТМ трку је завршио на трећем месту да би само годину дана касније био најбољи међу најбољима и тако постао први Аустралијанац који је освојио Дакар.

- Помислио сам у том тренутку да је свему дошао крај. Усред пустиње стајао сам очајан, јер ми се тако нешто догодило и 2012. кад сам морао да одустанем. После пет минута успео сам да упалим мотор из прве и наставим као да ништа није било. Никоме о томе нисам причао, све док нисам стигао до циља.

Само дан касније Габор је још једном био на ивици одустајања. На истом месту где се 2015. повредио другог дана вожње, налетео је на прикривени камен и катапултирао се у песак.

- Ух, баш је изгледало лоше, али сам рекао себи – нећеш одустати. Наишла су двојица мотоциклиста са којима сам се надметао тог дана, стали су и питали ме да ли да зову медицински хеликоптер. Рекао сам да нема потребе и замолио их да остану бар мало поред мене, пет минута горе – доле неће им посебно значити за резултат. Загрлио сам једног од њих и рекао му да сачека да ми се разбистри у глави. Чим сам се мало опоравио они су наставили такмичење, а сам после десетак минута кренуо сам и ја даље. Не могу да вам опишем колико ми је значила њихова подршка у том тренутку, на плус 49 степени Целзијуса. Ето, то је суштина овог такмичења. И ја сам помагао...

Друг на друму је најважнији кад друма нема, а да се добро добрим враћа доказао је управо Сагмајстер. На почетку релија прошле године стао је поред старог пријатеља Словенца Мирочича, подигао му мотор, помогао да се опорави после пада и наставио јурњаву са километрима и секундама.

У конкуренцији 136 возача Габор Сагмајстер је после 9.000 километара као 62. прошао кроз циљ. На подијуму у Розарију дочекали су га аплаузи, највише механичара из КТМ тима јер су добро знали какву је израбљен мотор возио. Најбољи доказ квалитета колико је возило пресудан фактор на релију је чињеница да су последњих 15 победа остварили такмичари који су имали мотоцикл овог произвођача, али последње техничке генерације.

Иако је прошле године размишљао о повлачењу Сагмајстер је, ипак, поново сео на мотор. После девет пријава за такмичење, осам вожњи и шест подијума адреналин не престаје да га „вози” у будућност.

- Све ме је болело прошле године на циљу. И леђа и рука и нога. Осећао сам се као пребијена мачка. Чекала ме је операција руке, вишемесечни опоравак и морам вам признати да сам се помало уморио од непрекидне јурњаве за финансијским средствима. Међутим, кад све прође... Једноставно, не могу да замислим да ме немам на стару Дакара. Увек иста, стара жеља. Волео бих, можда, да се опробам и у аутомобилу. Овог пута, ипак, иста прича и два точка која ми живот значе. Искрено, својски се трудим да оправдам поверење и покажем да Србија може достојно да учествује на тако значајним планетарним такмичењима као што је Дакар рели – осмехнут је био Габор Сагмајстер уочи пута.

Прошле године због повреде Суботичанин није успео да оствари циљ, да буде међу 50 најбољих. Овог пута, уз подршку тима и руку под руку са Фортуном са стартним бројем 72 Габор Сагмајстер 2. јануара у Асонсиону започиње десету трку са временом, пустињом и прашумом.

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру