ДАКАР РЕЛИ: Сагмајстер отпоран на песак и снег

0

Габор Сагмајстер успешно пребродио многобројне тешкоће током првих дана надметања и стрпљиво чека „својих пет минута”

ФОТО: П. Милинковић

За сада све протиче по плану, кад је реч о једином представнику Србије на 39. издању Дакар релија. Поготово, што је етапа од Сан Мигел де Тукумана до Сан Салвадор Хухуја донела је велике проблеме такмичарима. Било је доста одустајања, удеса и навигационих грешака. Једини представник Србије у каравану Суботичанин Габор Сагмајстер као и претходних година не форсира на почетку релија.

- Негде сам око 20. места у класи „маратон” односно 85. у генералном пласману. Поправићу позицију како рели буде одмицао. Многи учесници се префорсирају на старту, одмах дају пун гас па падају, одустају, урнишу моторе. Неопоходно је свих 14 дана бити константан и докопати се циљ. Толико вас препрека чека на путу да се увек питам што ми све ово треба. Међутим, поново идем даље и увек се враћам на Дакар - објаснио Сагмајстер.

Прелазак у Боливију доноси и вожњу на великим надморским висинама.

- Прва лудница је била и трећег дана у Аргентини. Прво сам залутао на 40. километру са још 20 такмичара у пустињи. Не знам ни сам како сам успео да пронађем прави пут. Било је изузетно вруће, преко 40 степени Целзијуса, а песак је био изузетно мекан. Сви смо кренули са пуним резервоарима и зато је било изузетно тешко возити по динама. У другом делу специјалног испита попели смо се на Анде, на 5.200 метара. Дочекала нас је ледена киша, потом и снег. Баш је било напорно. Истина је да су нам дан раније на брифингу најавили олују, али да ће нас све ове недаће снађе у периоду од 10 сати, то нико није могао да поверује - чудио се стамени Суботичанин.

Његов клупски колега из „Аутонет тима” Лалер Хорват је дехидрирао у пустињи и хеликоптером је пребачен у болницу.

- Ово је Хорвату први Дакар и тачно знам шта му се догодило. Изгубио се на месту где су сви лутали. Ухватила га је паника, није знао куда да кре и у таквој ситуацији по правилу увек пада концентрација. Све више се губи снаге и троши се вода у организму. На таквој температури лако се дехидрира. Сваки такмичар има „камелбег” са три литре воде. Суштина је да се у воду сипају витамини и да се што више штеди. Жао ми је, али то је Дакар. Нико од нас не зна шта га сутра чека. Проблема је имао и други члан тима Деши Јанош. Онесвестио због недостатка кисеоника, али се на срећу то догодило на контролном пункту па је одмах добио неопходну помоћ. Устао је и наставио до циља – истакао је Сагмајстер.

Сагмајстер тренутно за водећим заостаје 2:50:48.

- Више брине што ми се током другог брзинског испита мотор гасио на правцима и што сам два пута изгубио по неколико минута да бих га покренуо. У свој тој јурњави у исушеном кориту реке негде око 179. километра брзинског испита због прашине нисам ништа видео и пао сам преко волана, али сам остао неповређен и наставио етапу. Завршио сам трећи дан што је важно јер је он спадао у дуже и брзе на овогодишњем Дакару.

Наш мотоциклиста је у другој етапи добио минут казне и морао је да плати 100 евра због прекорачења брзине на везном сектору између специјалних испита, где се строго поштују прописи.

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру