Почетна / Микс / Остали спортови

ВЕЖИТЕ СЕ, ПОЛЕЋЕМО - Деда Роси јури десету титулу против "младих лавова"

Квалификацијама за Велику награду Катара почиње 71. планетарни шампионат на два точка
ФОТО: EPA/NOUSHAD THEKKAYIL

Дуга зима је отишла у заборав. Одбројавање је окончано, сутра почиње 71. планетарни шампионат на два точка. Већ по традицији сезону отвара обрачун под рефлекторима на Великој награди Катара.

Љубитеље мотоциклизма у 2019. очекује много тога новог, али и већ познатог. Трон у краљевској класи брани Марк Маркез коју, упркос операцији рамена, најављује јуриш на шесту титулу. Његови највећи ривали углавном су остали истим, али не и на истим моторима.

Највећа промена је што има новог клупског колегу у фабричкој екипи Хонде, Данија Педросе заменио је Хорхе Лоренцо. Сасвим је сигурно да ће ова двојица Шпанаца водити љути бој за титулу господара врелог асфалта. Наравно, ту је и легендарни Валентино Роси који ће учинити све да би се докопао и десете круне у каријери.

- Нисам баш 100 одсто у форми, раме ме још увек болуцка, али сам добро припремљен и спремно дочекујем почетак сезоне. Добро се осећам и једва чекам да трка почне - најавио је Маркез.

Занимљиве су жеље и планови два Шпанца под истим кровом. Не само зато што су врхунски возили током последње деценије, Лоренцо је приграбио три круне, већ зато што ће имати исти „алат” за рад. Прошле године Хорхе је окончао неуспешну авантуру са Дукатијем и сигурно је гладан победа.

У последњих девет сезона шпански „јахачи” освојили су све круне осим у 2011. кад је Аустралијанац Кејси Стонер успео да се попне на престо.

Доктор и "беба"

Фабио Квартараро, руки у краљевској класи, и нови јахач Петронаса, најмлађи је возач у Мото ГП класи. Млади Италијан на свет је дошао 20. априла 1999. па тако није ни био рођен кад је Валентино Роси освојио прву титулу у каријери.

Легендарни Доктор, рођен 16. фебруара 1979. у Урбину, најстарији је учесник светског шампионата пошто је недавно одувао 40 свећица на рођенданској торти. Први пут је постао светски шампион 1997. у класи до 125 кубика.

Свакако треба на уму имати једну ствар – новац. Маркез је за верност до краја 2020. од Хонде добио 15 милиона евра по сезони што га чини најплаћенијим возачем каравана на два точка. Са друге стране Лоренцо се са 12,5 милиона евра срозао на само четири милиончета. Та готово четвороструко мања плата мора да „жуља”, али и мотивише.

Можда је нешто у сенци новог ривалства у гаражи Хонде остао Дукати. Андреа Довициозо свакако је прво оружје италијанског тима и има новог „саиграча” Данила Петрућија који је без сумње изузетно мотивисан да искористи прилику на фабричком мотору. Реално, две добре сезоне одвратиле су шефове Дукатија од великих промена. Читава зима била је посвећена брушењу детаља, али изгледа да је остало још мало тога да се поправи.

Валентино Роси ће у 20. сезони у елитном друштву покушати да заборави прошлогодишње разочарење кад није успео да остане у конкуренцији за титулу па је сезону завршио на трећем месту. Јамаха је имала обећавајуће тестове па Доктор и Маверик Вињалес могу да очекују бољу сезону.

Легендарни Роси 16. фебруара прославио је 40. рођендан што значи да и нема много времена да освоји осму титулу у краљевској класи, односно десету у каријери. Последњу победу прославио у јуну 2017. у Асену, а прошле године пет пута је био на подијуму и освојио треће место у генералном пласману са 123 поена мање од шампиона Маркеза.

У Мото 2 и Мото 3 друштву очекују се промене, посебно кад је реч о дизајну мотоцикала. У шампионату неће бити првака Франческа Бањаје и претплатника на подијуме Мигуела Оливеире који су се преселили у елитно друштво. Тако је у први план искочио Бред Биндер, трећепласирани у 2018. Један од његових највећих конкурената свакако ће бити Алекс, млађи брат Марка Маркеза.

У друштву зујалица главну реч водиће Арон Кане и Габријел Родриго, али ће 15-годишњи Турчин Кан Онку, који је победио у прошлој сезони на дебију у карану у Валенсији, свакако добити велику пажњу.

Кад је реч о гумама, Мишелин се вратио у караван заменивши Бриџстоун. Због ове промене возачи ће морати да модификују начин вожње, односно мораће више да користе задњу кочницу због спецификација пнеуматика.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт zurnal.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта zurnal.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.