VEŽITE SE, POLEĆEMO - Deda Rosi juri desetu titulu protiv "mladih lavova"

0

Kvalifikacijama za Veliku nagradu Katara počinje 71. planetarni šampionat na dva točka

FOTO: EPA/NOUSHAD THEKKAYIL

Duga zima je otišla u zaborav. Odbrojavanje je okončano, sutra počinje 71. planetarni šampionat na dva točka. Već po tradiciji sezonu otvara obračun pod reflektorima na Velikoj nagradi Katara.

LJubitelje motociklizma u 2019. očekuje mnogo toga novog, ali i već poznatog. Tron u kraljevskoj klasi brani Mark Markez koju, uprkos operaciji ramena, najavljuje juriš na šestu titulu. NJegovi najveći rivali uglavnom su ostali istim, ali ne i na istim motorima.

Najveća promena je što ima novog klupskog kolegu u fabričkoj ekipi Honde, Danija Pedrose zamenio je Horhe Lorenco. Sasvim je sigurno da će ova dvojica Španaca voditi ljuti boj za titulu gospodara vrelog asfalta. Naravno, tu je i legendarni Valentino Rosi koji će učiniti sve da bi se dokopao i desete krune u karijeri.

- Nisam baš 100 odsto u formi, rame me još uvek bolucka, ali sam dobro pripremljen i spremno dočekujem početak sezone. Dobro se osećam i jedva čekam da trka počne - najavio je Markez.

Zanimljive su želje i planovi dva Španca pod istim krovom. Ne samo zato što su vrhunski vozili tokom poslednje decenije, Lorenco je prigrabio tri krune, već zato što će imati isti „alat” za rad. Prošle godine Horhe je okončao neuspešnu avanturu sa Dukatijem i sigurno je gladan pobeda.

U poslednjih devet sezona španski „jahači” osvojili su sve krune osim u 2011. kad je Australijanac Kejsi Stoner uspeo da se popne na presto.

Doktor i "beba"

Fabio Kvartararo, ruki u kraljevskoj klasi, i novi jahač Petronasa, najmlađi je vozač u Moto GP klasi. Mladi Italijan na svet je došao 20. aprila 1999. pa tako nije ni bio rođen kad je Valentino Rosi osvojio prvu titulu u karijeri.

Legendarni Doktor, rođen 16. februara 1979. u Urbinu, najstariji je učesnik svetskog šampionata pošto je nedavno oduvao 40 svećica na rođendanskoj torti. Prvi put je postao svetski šampion 1997. u klasi do 125 kubika.

Svakako treba na umu imati jednu stvar – novac. Markez je za vernost do kraja 2020. od Honde dobio 15 miliona evra po sezoni što ga čini najplaćenijim vozačem karavana na dva točka. Sa druge strane Lorenco se sa 12,5 miliona evra srozao na samo četiri miliončeta. Ta gotovo četvorostruko manja plata mora da „žulja”, ali i motiviše.

Možda je nešto u senci novog rivalstva u garaži Honde ostao Dukati. Andrea Doviciozo svakako je prvo oružje italijanskog tima i ima novog „saigrača” Danila Petrućija koji je bez sumnje izuzetno motivisan da iskoristi priliku na fabričkom motoru. Realno, dve dobre sezone odvratile su šefove Dukatija od velikih promena. Čitava zima bila je posvećena brušenju detalja, ali izgleda da je ostalo još malo toga da se popravi.

Valentino Rosi će u 20. sezoni u elitnom društvu pokušati da zaboravi prošlogodišnje razočarenje kad nije uspeo da ostane u konkurenciji za titulu pa je sezonu završio na trećem mestu. Jamaha je imala obećavajuće testove pa Doktor i Maverik Vinjales mogu da očekuju bolju sezonu.

Legendarni Rosi 16. februara proslavio je 40. rođendan što znači da i nema mnogo vremena da osvoji osmu titulu u kraljevskoj klasi, odnosno desetu u karijeri. Poslednju pobedu proslavio u junu 2017. u Asenu, a prošle godine pet puta je bio na podijumu i osvojio treće mesto u generalnom plasmanu sa 123 poena manje od šampiona Markeza.

U Moto 2 i Moto 3 društvu očekuju se promene, posebno kad je reč o dizajnu motocikala. U šampionatu neće biti prvaka Frančeska Banjaje i pretplatnika na podijume Miguela Oliveire koji su se preselili u elitno društvo. Tako je u prvi plan iskočio Bred Binder, trećeplasirani u 2018. Jedan od njegovih najvećih konkurenata svakako će biti Aleks, mlađi brat Marka Markeza.

U društvu zujalica glavnu reč vodiće Aron Kane i Gabrijel Rodrigo, ali će 15-godišnji Turčin Kan Onku, koji je pobedio u prošloj sezoni na debiju u karanu u Valensiji, svakako dobiti veliku pažnju.

Kad je reč o gumama, Mišelin se vratio u karavan zamenivši Bridžstoun. Zbog ove promene vozači će morati da modifikuju način vožnje, odnosno moraće više da koriste zadnju kočnicu zbog specifikacija pneumatika.

Komentari (0)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru