Почетна / Микс / Остали спортови

Вејд Јанг оставио у прашини ривале на Крос Челенџу на Тари (ФОТО)

Највећа српска хард ендуро мото трка Крос Челенџ добила је новог – старог шампиона, 23–годишњег Вејда Јанга из Јужноафричке Републике, који је током сва три дана био непобедив и непоколебљив у борби са суровим препрекама на Тари.
ФОТО: Б. Косановић, В. Младеновић, А. Дмитровић

У шестом издању овог хард ендуро изазова такмичило се 130 возача који су дошли из 14 земаља, а са Таре су отишли пуни утисака и са жељом да се и следеће године врате и тестирају своју спретност, издржљивост и брзину. 

За разлику од претходних година када су такмичаре на Тари дочекивали тамни облаци и киша, овог јуна их је сачекало сунчано и врло топло време које је многима ишло на руку. Подељени у три категорије по тежини - про, експерт и хоби, возачи су током та три дана прешли око 200 км траса које су водиле кроз неприступачне пределе на Тари, суочавајући се с тешким узбрдицама уз које су морали да гурају своје моторе, стрмим низбрдицама низ које су морали да ходају поред мотора, камењарима, потоцима, тунелима кроз које су возили савијени и нису знали шта их очекује на излазу, али и свим осталим изазовима у шуми и планини.

Првог дана одржан је и Акрапович Супер тест на коме је возило по 16 најбржих возача из про и експерт класе и био је то прави спектакл за многобројну публику која се окупила на Калуђерским барама. Било је врло интересантно гледати возаче који возе по полигону преко балвана од којих су неки били високи и до метар и по. Финале Супер теста је било посебно узбудљиво и атрактивно јер је било у формату 4×4, па су на полигону возила четири возача истовремено, борећи се притом и једни против других, али и против препрека.

Други дан трке био је најдужи и најтежи, а посебан утисак на возаче је и овог пута оставила “озлоглашена” узбрдица Мишоловка на којој је земљиште толико растресито и мотори немају тракцију већ неретко прелете преко глава возача. Чак ни најспретнији Мишоловку нису успели да попну из првог пута, а већини је била потребна помоћ публике која је конопцима моторе извлачила на врх.

Тог дана је у оквиру Крос Челенџ трке одржан и први БМВ Авантуристичка вожња на којој је учествовало око 50 возача. Њихова вожња била је ревијалног карактера, а обишли су неке од најлепших делова Таре као што су Заовинско језеро, Дрвенград и Шарганска осмицу. 

Последњег, трећег дана возила се знатно краћа траса, свега 50 км, али изазов није био ништа мањи. Пролазак кроз камени мост и успон узбрдо, као и чувени Михин поток били су паклено тешки чак и за најспретније возаче којима је требало времена да савладају цик-цак вожњу по огромном камењу. Али је многобројна публика својим навијањем бодрила возаче и била додатни атом снаге неопходан да се изађе на крај са препреком.

Вејд Јанг, прошлогодишњи шампион одбранио је титулу и тиме оправдао улогу фаворита. Сва три дана био је знатно бржи од својих конкурената и ниједан возач није угрозио његову предност. Будући да је Јанг један од ТОП 10 најбољих возача у свету његов тријумф није изненађење, али је увек импресивно гледати како неко попут њега са лакоћом осваја и најтеже препреке.

Морам рећи да сам имао заиста одличан викенд на Тари будући да сам сва три дана био први и на крају сам победио. Највише сам уживао другог дана који је био најтежи и веома изазован. Мада је и последњег дана Михин поток имао неке изузетно тешке деонице које, морам признати, нисам очекивао па ми је требало времена да пронађем адекватну линију за вожњу. Нисам имао техничких проблема, осећао сам се добро на мотору и заиста сам уживао. Возим широм света на великим тркама, али морам да похвалим организацију на Тари , све је било одлично, трасе су захтевне и узбудљиве, али возљиве, атмосфера је сјајна, а и супер је што у ранцу имамо трекер па људи широм света могу онлине да прате наше кретање кроз Тару – рекао је Јанг после освојене трке.

На другом месту нашао се Теодор Кабакчијев (21) из Бугарске, а на трећем Матија Зец (24) из Хрватске. И експерт класа добила је новог–старог шампиона, Марка Петелина (Словенија), а пратили су га Маријан Рабар (Хрватска) и Томаж Зупан (Словенија). У најлакшој хоби класи најбољи су били Пољак Мациеј Јурашчек и Словенци Рок Врчон и Франци Жугич. Међу припадницама лепшег пола, трку је завршила једино Тјаша Фифер из Словеније.

Шесто издање Крос Челенџа оправдао је титулу највеће и најтеже хард ендуро трке на Балкану за коју из године у годину влада све веће интересовање страних возача.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт zurnal.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта zurnal.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.