Dominacija Markeza na rastanku u Valensiji

0

Šampion Lorenco dala Porta zbačen je sa motora pa je izleteo sa staze, a Veliku nagradu Valensije obeležio je i veliki incident u trećem krugu u kome je najgore prošao Denis Fođa

FOTO: EPA/KAI FOERSTERLING

Velikom nagradom Valensije je spuštena zavesa na uzbudljivu sezonu. Poslednji obračun u kraljevskoj klasi pripao je novom-starom planetarnom šampionu Marku Markez (Honda), drugi je bio fantastični ruki Francuz Fabio Kvartararo (Petronas) dok je kao treći kroz cilj prošao Australijanac Džek Miler (Pramak).

Iako je Markez titulu osvojio još pre mesec dana žarko je želeo da šampionat završi slavljem. Tako je i bilo, izvojevao je 12. pobedu ove godine i na kraju sakupio 420 bodova. Italijan Andrea Doviciozo (Dukati) je ostao na korak do podijuma, ali je i četvrto mesto bilo dovoljno da potvrdi vicešampionske počasti.

Na početku nadmetanja sve oči bile su uprte u Fabia Kvartara. Svi su se pitali da li će čudo od klinca posle fenomenalne debitantske sezone uspeti da na samo kraju dođe prve pobede. Francuz je bio odličan na treninzima i u kvalifikacijama, izvojevao je šestu pol-poziciju, dobro započeo obračun, ali je ipak na kraju ponovo morao da gleda u Markezov auspuh. Bio je najbrži u prvom poluvremenu dvoboja. Markez nije startovao baš najbolje, ali je polako hvatao ritam kojim mrvi protivnike i u osmom krugu je napao i uspeo da obiđe Musketara i već tada je bilo jasno da će slaviti i na rastanku od sezone.

U poslednjem delu trke Francuz je morao mnogo više da razmišlja o tome kako da sačuva drugu poziciju nego kako da ulovi šampiona. Miler se ustremio kao kobac, ali nije uspeo da ugrozi Kvartarara, baš kao što ni Andrea Doviciozo na „dukatiju” nije uspeo da ulovi brzog Kengura.

Dogodio se i udes na stazi u Valensiji. Italijan Danilo Petrući je izleteo u krivini u 14. krugu, a za njim i Žoan Zarko koga je pokupio Lekuonin motor. Iako je izgledalo kao stravičan udes Zarko nije doživeo ozbiljnije povrede.

Španac Serhio Garsija slavio je u Valensije u klasi popularnih „zujalica” upisavši prvi trijumf u karijeri. Do pobede je došao u foto-finišu sa prednošću od samo 16 hiljaditinki prednosti u odnosu na Italijana Andreu Minjoa. Havijer Antigas je kroz cilj prošao kao treći u prvoj trci u karijeri. Vozač Leoparda je za Valensiju dobio specijalnu pozivnicu i iskoristio je da se okupa šampanjcem.

Šampion Lorenco dala Porta zbačen je sa motora pa je izleteo sa staze, a Veliku nagradu Valensije obeležio je i veliki incident u trećem krugu u kome je najgore prošao Denis Fođa. Udario ga motor koji se vraćao na stazu, pomoć mu je dugo ukazivana, ali na svu sreću nije teže povređen. 

MOTO GP: 1. Mark Markez (Španija, Honda) 41:21,469, 2. Fabio Kvartararo (Francuska, Petronas) +1,026, 3. Džek Miler (Australija, Premak) +2,409, 4. Andrea Doviciozo (Italija, Dukati) +3,326, 5. Aleks Rins (Španija, Suzuki) +3,508, 6. Maverik Vinjales (Španija, Jamaha) +8,829, 7. Žoan Mir (Španija, Suzuki) +10,622, 8. Valentino Rosi (Italija, Jamaha) +22,992, 9. Aleks Espargaro (Španija, Aprilija) +32,704, 10. Pol Espargaro (Španija, Red Bul KTM) +32,973...

MOTO 2: 1. Brnjd Binder (J. Afrika, Red Bul KTM) 25;30,766, 2. Tomas Luti (Švajcarska, Dinavolt) +0,735, 3. Horhe Navaro (Španija, Spid Ap) +1,045, 4. Stefano Manci (Italija, Agusta) +1,185, 5. Horhe Martin (Španija, Red Bul KTM) +8,066, 6. Agusto Fernandez (Španija, Fleksboks) +8,311, 7. Ksavi Verhe (Španija, Mark VDS) +9,922, 8. Luka Marini (Italija  Skaj) +11,085, 9. Dabio di Đanantonio (Italija, Spid Ap) +11,739, 10. Sem Lous (V. Britanija, Gresini) +12,362...

MOTO 3: 1. Serhio Garsia (Španija, Estrela Galicija) 25;17,918, 2. andrea Minjo (Italija, Mugen) +0,005, 3. Ksaviar Artigas (Španija, Leopard) +0,180, 4. Tatsuki Suzuki (Japan, Skvadra Korse) +0,246, 5. Filip Salak (Češka, Redeks) +0,328, 6. Aron Kane (Španija, Maks Rejsing) +3,016, 7. Markos Ramirez (Španija, Leopard) +3,032, 8. Selestino Veti (Italija, Skaj) +9,666, 9. Makar Jurčeno (Kazahstan, BOE) +9,747, 10. Ai Ogura (Japan, Honda) +9,859...

MOTO GP: 1. Mark Markez (Španija, Honda) 420, 2. Andrea Doviciozo (Italija, Dukati) 269, 3. Maverik Vinjales (Španija, Jamaha) 211, 4. Aleks Rins (Španija, Suzuki) 205, 5. Fabio Kvartararo (Francuska, Petronas) 192, 6. Danilo Petrući (Italija, Dukati) 176, 7. Valentino Rosi (Italija, Jamaha) 174, 8. Džek Miler (Australija, Premak) 165, 9. Kal Kračlo (V. Britanija, LCR Honda) 133, 10. Franko Morbideli (Italija, Petronas) 115...

MOTO 2: 1.Aleks Markez (Španija, Kaleks) 262, 2. Bred Binder (J. Afrika, KTM) 259, 3. Tomas Luti (Švajcarska, Kaleks) 250, 4. Horhe Navaro (Španija, Spid Ap) 226, 5. Agusto Fernandez (Španija, Kaleks) 207, 6. Luka Marini (Italija, Kaleks) 190, 7. Lorenco Baldasari (Italija, Kaleks) 171, 8. Marsel Šroter (Nemačka, Kaleks) 137, 9. Fabio di Đanantonio (Italija, Spid Ap) 108, 10. Enea Bastianini (Italija, Kaleks) 97...

MOTO 3: 1. Lorenco dela Porta (Italija, Honda) 279. 2, Aron Kane (Španija, KTM) 200, 3. Markos Ramirez (Španija, Honda) 183, 4. Toni Arbolino (Italija, Honda) 175, 5. Džon Mekpi (V. Britanija, Honda) 156, 6. Selestino Veti (Italija, KTM) 135, 7. Nikolo Antoneli (Italija, Honda) 128, 8. Tatsuki Suzuki (Japan, Honda) 124, 9. Haume Masia (Španija, KTM) 121, 10. Ai Ogura (Japan, Honda) 109...

Komentari (0)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru