Габор Сагмајстер спреман за старт „Дакар релија”, ове године у Саудијској Арабији

0

– Имам нови мотоцикл, што је и те како битно. Спадам у групу мотоциклиста који на такмичарску справу гледају из перспективе колико је продорна, а да ли је нова, то и није толико битно – казао је Сагмајстер

ФОТО: Архива Г. Сагмајстора

Кад је половином 2007. Габор Сагмајстер послао пријаву за најпрестижније ауто-мото такмичење, вишедневну трку издржљивости „Лисабон – Дакар”, није ни могао да слути да од трке по Сахари у Африци неће бити ништа, већ да ће морати да сачека годину дана, како би учествовао на „Дакару 2009”, али, у Јужној Америци.

Од тада је горостас из Суботице редован учесник и представник Србије на мотоциклу. Од наредне године организатор је променио континент, па ће се возити у Азији, у Саудијској Арабији. Сагмајстер ће учествовати у категорији без механичара, биће сам свој мајстор.

Дружина у саставу: Габор Сагмајстер, Марк Закински и Пајо Милодановић, одлетела је са аеродрома „Никола Тесла” пут Истанбула, где ће наставити из Турске за Џеду, где је центар дешавања кад је „Дакар 2020” у питању.

Не постоје речи којима могу да опишем колико ми значи што ћу учествовати на „Дакару”, који ће се први пут возити у Азији. Сви који ме познају знају да ми је Африка и даље у срцу, када је „Дакар” у питању, али, можда ће за десетак година организатор одлучити да такмичење врати на континент са кога је све почело. Идем с новим мотоциклом у новој класи, али, са старим амбицијама. Да стигнем до циља и остварим што бољи пласман – рекао је Сагмајстер.

Наредни „Дакар” је што се Сагмајстера тиче, у знаку новог, почев од континета, земље домаћина, терена на којима ће се возити, па до мотоцикла и класе.

Имам нови мотоцикл, што је и те како битно. Спадам у групу мотоциклиста који на такмичарску справу гледају из перспективе колико је продорна, а да ли је нова, то и није толико битно. Међутим, познаваоци знају да сам дуго у Јужној Америци возио стари, увек репариран мотоцикл, тако да се сада искрено радујем новом, који нисам још „узјахао”. У питању је „КТМ 450” са 75 коњских снага и максималном брзином од 175 километара ана час. Лакши је од претходног 30 килограма, а колеге које су имале прилику да га тестирају, кажу да се много лакше вози. Сходно свему, има и резервоар мањи за пет литара, тако да ћу морати да водим рачуна да стално имам довољно горива – рекао је Сагмајстер.

У односу на досадашња издања „Дакар 2020” ће трајати два дана мање, али, без помоћи механичара у кампу, сваки дан је као кућа.

Имајући у виду чињеницу да је мотоцикл прешао само 20 километара, прво што морам да урадим је да му променим уље, због опиљака, којих ће можда бити у резервоару, а могу да буду погубни по агрегат – истакао је Сагмајстер.

По речима организатора, првих пет дана возиће се по тврдој подлози.

То ми баш одговара, како бих за то време разрадио мотоцикл. Много је захтевније за мотоцикл када је подлога мека, а ја сам тежак, тако да то уме да буде огроман напор за агрегат. Верујем да ћу сваког дана долазити у камп на време, како бих могао да уредно мењам уље, филтере уља и ваздуха. Затим да проверим стање муса у гумама, верујем да ћу предњугуму мењати сваки други дан, а задњу сваки пут по доласку на циљ. Мораћу да проверавам точкове, тачније жбице, да се нека не олабави, јер то може да створи озбиљне проблеме. Све у свему, после механичарског посла, чекаће ме вечера, одмор и спавање. Идемо у нову авантуру и томе се неизмерно радујем – закључио је Габор Сагмајстер.

Kоментари (0)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру