Почетна / Микс / Остали спортови

ДАКАР РЕЛИ - Завршено 42. издање, Саинцов трећи шампањац, Габор Сагмајстер 90.

У конкуренцији двоточкаша Рики Брабек окончао 31. годишњи пост Хонде
ФОТО: EPA/ANDRE PAIN

Спуштена је завеса на још једну паклену авантуру звану „Дакар рели”. Ово јануарско 42. издање легендарног такмичења на точковима одвело је возаче од обале Црвеног мора у Џеди, кроз кањоне и преко планина западног дела Саудијске Арабије, опасних дина, све до спортско комплекса Кидиа у близини главног града Ријада.

Генерални пласмани

Аутомобили

1. Карлос Саинц (Шпанија, Мини) 42:59,17

2. Насер Ла-Атијах (Катар, Тојота) 43;05,38

3. Стефан Петерхансел (Француска, Мини) 43:09,15

4. Јазед Ал Рајхи (С. Арабија, Тојота) 43:48,27

5. Жиниел де Вилерс (Ј. Африка, Тојота) 44:06,26

Мотори

1. Рики Бребак (САД, Хонда) 40:02,36

2. Пабло Квинтанила (Чиле, Хусварна) 40:19,02

3. Тоби Прајс (Аустралија, КТМ) 40:26,42

4. Хозе Игнацио Флоримо (Чиле, Хонда) 40:34,19

5. Матиас Валкнер (Аустрија, КТМ) 40:37,3

Камиони

1. Андреј Каргинов (Русија, Камаз) 46:33,36

2. Антон Шибалов (Русија, Камаз) 47:15,02

3. Сархеи Виазович (Белорусија, МАЗ) 48:38,18

4. Дмитри Сотников (Русија, Камаз) 49:29,04

5. Мартин Мацик (Чешка, Биг Шок) 50;01,44

Квадови

1. Игнацио Касал (Чилењ, Касал рејсинг) 52:04,39

2. Симон Витс (Францука, Мерсије ресинг) 52:23,03

3. Рафал Соник (Пољска, Соник тим) 53:08,54

4. Мануел Андујар (Аргентина, 7240 тим) 55:34,55

5. Камил Вишневски (Пољска, Орлен тим) 56:43,32

Американац Рики Брабек окончао је Хондин 31-годишњи пост, искусни Шпанац Карлос Саинц у трећем аутомобилу слави трећу титулу, Чилеанац Игњацио Касал поново је преузео трон у конкуренцији квадова, док је Рус Андреј Каргинов наставио победнички низ Камаз камиона.

Од 342 возача колико их је започело обрачун у Џеди њих 234 (68,4 одсто) завршило је рели: 96 мотоциклиста, 12 квадоиста, 57 аутомобилиста, 29 ССВ-а и 40 камиона. Још 22 возила стигла су на циљ, али су остала без пласмана после дисквалификација захваљујући правилима „Дакар екпириенса”.

Ветерани су сачували, односно увећали углед на Дакару. У каравану на точковима владало је врхунско искуство. То је нешто што ни Фернандо Алонсо, двоструки Ф1 шампион, чије су вожње на премијери још увек биле далеко од његовог старијег земљака, ни Јазед Ал-Рајхи, који је наставио да се креће узлазном путањом остваривши најбољи пласман у каријери четвртим местом, нису могли да испрате старе мајсторе.

Моћни трио на постољу има укупно 50 стартова на Дакар релију и 14 победа у категорији аутомобила. Познавање региона и поузданост Тојоте помогли су Насер Ал-Атијах да се бори за тријумф, али Саинц и његов „мини” нису одступили ни центиметар од пута ка успеху.

- Веома сам срећан сам. Иза ове победе стоји много труда, тренинга, физичких вежби са екипом. Од првог дана смо кренули у бој са циљем да победимо - истакао је Саинц.

Саинц је све три титуле освојио са различитим произвођачима аутомобила, ове године са Минијем, а претходних са Фолксвагеном и Пежоом. До све три круне дошао је уз помоћ сувозача Лукаса Круза.

„Ел Матадор” је преузео вођство после треће етапе. Од тада је имао проблема у осмој рунди кад је изгубио много времена у односу на најближе ривале, али је успео да се одбрани од њихових напада све до Кидиа. Матиес Серадори (31) ушао је у историју у Вади ал Давасир кад је као први прави аматер остварио победу.

Габор Сагмајстер, једини представник Србије на 42. Дакар релију последњу етапу завршио је на 96. месту са заостатком од 2:36,04 за победником. Тако је такмичење завршио на 90. позицији са укупним временом 70:39,20.

Свакако још једном треба нагласити да је Суботичанин возио у класи „сам свој мајстор” што је значило да је после сваке етапе морао да проведе још неколик сати сервисирајући свој КТМ мотоцикл. Иначе, током претпоследње етапе приликом пада је зарадио доста модрица па је јуче возио трпећи болове. И успео је, још једном је стигао да циља.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт zurnal.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта zurnal.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.