Неки од главних спонзора Новака Ђоковића већ су се дистанцирали од српског тенисера, док други са нестрпљењем од њега очекују да објасни недавне догађаје око отвореног првенства Аустралије, пише немачки лист Ханделсблат (Ханделсблатт).
Лист пише да је Ђоковић, према процени Форбса, у 2021. години зарадио 38 милиона долара, а да је новац од турнира, иако је за српског тенисера прошла година била веома успешна, износио само петину укупног износа. Реч је о осам милиона долара од играња, према 30 милиона долара од уговора о спонзорству.
На импресивном списку оних који своје производе рекламирају именом и ликом Новака Ђоковића су, између осталих и Лакост, Асикс, Пежо, Рајфајзен интернешнал, и технолошка фирма Ултимат кронос груп.
Наводећи да су недавна афера око Ђоковићевог учешћа на турниру у Аустралији, његова депортација и негативни наслови у медијима утицали на његов углед, лист је питао неке од главних спонзора каква је будућност њихових уговора за српским тенисером.
Аустријски Рајфајзен интернешнал заузео је дистанцу. Једна портпаролка те аустријске банке рекла је за Ханделсблат да су се са "Новаком Ђоковићем због његове популарности у централној и источној Европи споразумели о вишегодишњем партнерству".
"Та одлука уследила је давно пре садашњег извештавања о Ђоковићу и његовом вакциналном статусу, односно његовом учешћу на Аустралијан опену. Као спонзор Новака Ђоковића актуелну ситуацију посматрамо критички", рекла је портпаролка.
Представници швајцарског произвођача луксузних сатова Ибло (Хублот) рекли су за Ханделсблат да су пратили најновији развој догађаја и да сад, после повратка Ђоковића у Србију, "учекују и да се он јавно изјасни" о свему.
Француски произвођач аутомобила Пежо лаконски је одговорио да тренутно не желе да коментаришу партнерство са ђоковићем, а на питање Ханделсблата није реаговао ни произвођач спортске опреме Хеад, чији рекет Ђоковић користи и за то, према писању медија, добија годишње 10 милиона долара.
На сличан новчани износ наводно гласи и Ђоковићев уговор са француским произвођачем одеће Лакостом. Уговор је склопљен 2017. и истиче ове године. Французи такође нису реаговали на питање да ли ће наставити сарадњу са Ђоковићем, пише немачки дневник.
Франкфуртски стручњак за спортско право Херман Шлиндвајн (Херманн Сцхлиндњеин) рекао је за Ханделсблат да се спонзори у сличним случајевима, "по правилу, увек прво труде да остану мирни и да сачекају да се ситуација смири". "Какве правне конзеквенце поједини спонзори могу да извуку зависи наравно од изгледа појединачних уговора", али смањење новчане накнаде није искључено, ако Ђоковић више не може да пружи договорене и мерљиве резултате, рекао је Шлиндвајн.
Стручњак за право спорта из Диселдорфа Паул Ламберц (Ламбертз) иде и корак даље, и сматра да Ђоковићев поступак може да оправда ванредни раскид уговора. "Ако спонзор више не види да постоји трајна гаранција за трансфер позитивног имиџа на његов производ, он може да повуче ту конзеквенцу", рекао је Ламберц
Он сматра да то зависи и од Ђоковићевог понашања после најновијих догађаја и од тога да ли ће се" ситуација око његово вакциналног статуса у наредним месецима поново заоштрити".
Ханделсблат пише да, како сада свари стоје, ако остане невакцинисан ђоковић неће моћи да учествује ни на другом великом турниру ове године, отвореном првенству Француске средином маја. То, као и чињеница да би могло да се догоди да наредне три године не може да уђе у Аустралију, такође може да утиче на уговоре са спонзорима.
Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.