Аврамовић: Неколико цењених сајтова су на изузетан начин промовисали Звезду, прича се све најбоље - то нема цену

2

Директор маркетинга СД Црвена звезда Зоран Аврамовић говорио о црвено-белима у Лиги шампиона

ФОТО: М. Антић

За утакмице Црвене звезде у Лиги шампиона нема више улазница. Жељни утакмица најпопуларнијег српског клуба на највећој сцени, навијачи су пре два дана окупирали простор испред благајни стадиона „Рајко Митић”. Баш као некада, када је Звезда била егал у сваком погледу са најјачим европским клубовима. Тада се писало да је требовано неколико стотина хиљада улазница за утакмице против Барселоне, Реала, Бајерна…

Данас Звезда нема улогу фаворита. Сусрети са Наполијем, Пари сен Жерменом и Ливерпулом се виде као прилика да се провери квалитет тима којег су у скоро немогућим условима склапали тренер Владан Милојевић, генерални директор Звездан Терзић и спортски директор Митар Мркела. Али, биће то прилика и за утакмице ван терена, у којима ће Звездин менаџмент на прави начин осетити снагу фудбала. Снагу у сваком погледу.

Зоран Аврамовић, директор маркетинга СД Црвена звезда, доказан више пута у свом деловању, писац је и неколико врсних дела у којима се бавио феноменом фудбала. „Индустрија фудбала”, „Фудбал глобална религија”, „Фудбал на првом месту”, промовисане су на важним догађајима.

– Честитам Звезди на великом успеху. Кад се све зна, кроз шта је све клуб пролазио у последњих неколико година, подвиг још више добија на значају. Капа доле и потпуна је разумљива еуфорија у Србији и региону, коју што се спорта тиче може само Звезда да направи.

Аврамовић посебно истиче неке друге аспекте:

– Овакав, поновићу фантастичан успех, допринео је да се о Београду прича свуда. Седам дана је Европа била пуна утисака из главног града, из Звезде. „Гардијан” је имао сјајан текст, неколико цењених сајтова су на изузетан начин промовисали Звезду, прича се све најбоље. То нема цену.

Поређења Барија, Токија и Салцбурга се намећу. Аврамовић има своје виђење:

– Бари је освојен, не треба да се потцењује Тојота куп. Не заборавите, Звезда је играла у првој Лиги шампиона по новом концепту. Да није била домаћин у Сегедину, Софији и Будимпешти, да је са Сампдоријом играла у Београду верујем да би стигла до финала. Али, времена не могу да се пореде. Ово је нешто сасвим другачије. Са спортске стране Анћелоти, Клоп, Тухел на клупи, па Нејмар, Ембапе, Буфон, онда Салах, Фабињо, Мане и Хамшик, Каљехон, Милик… Звезде у Београду.

Директор маркетинга црвено-белог спортског друштва у даху наставља:

– Ово што се сада догађа може да се назове „Повратак у будућност”. Померени су параметри. Пре 18 година је Лига шампиона промовисана као фантастичан пројекат. Сада се добија 2,7 милиона евра за победу, скоро милион за реми. Омогућена је фантастична стабилност и то не може да се пореди са ранијим временима. Овде треба имати луцидности и храбрости и верујем да ће утакмице Звезде бити спектакл за читав регион.

Са маркетиншке стране…

– Немерљиве могућности које ће Звезда и Београд знати да искористе. Имате 270 минута игре на „Рајку Митићу”, прегледе са сваке утамице одмах по завршетку, преносе, ТВ права, промоцију Београда, улогу „Гаспрома” на дресу. То не може да се измери, улази у коначан обрачун где су и новац и емоције које немају бројчану вредност. Знате, имали смо сан који се сањао. Али, сан није заправо оно што човек сања, него оно што му не да да заспи. Звезда је сада опет оно што је некада била.

О огромној љубави навијача, о Звезди као свакодневној теми дана, причи са насловних страна медија који не посвећују пуно пажње спорту, Аврамовић има мишљење:

– Та љубав никада није била спорна. Звезда је прошле године била најгледанији клуб Лиге Европе. Кошаркаши су неколико пута у Арени померали границе. То је бренд од којег сви имају бенефит. Ове године седам клубова са именом Звезда ће играти у Европи. То је снага, имиџ…

Хајде мало о фудбалу. Зоран Аврамовић је врстан познавалац прилика у светском фудбалу.

– Ову групу зову „група смрти”. За мене је то „спектакл група”, прилика да у спектакуларној сезони уживамо и будемо срећни у фудбалу.

Ливерпул… Клуб из 1892, из колевке фудбала, пет пута првак Европе, а дуго без трофеја. Клоп, Салах и друштво… Фантастични навијачи. Имају клубове присталица по читавом свету. Глобално велики бренд. Власници су Американци Вернер и Хенри. У свету бизниса оцењени су као марка процене АА, што значи веома снажно.

У 2010. на Форбсовој листи Ливерпул је био шести највреднији куб на свету и поред финансијских проблема. Тадашња његова вредност је била 822 милиона долара без дугова. По подацима из ове године клуба вреди милијарду и 944 милиона долара, на Форбсовој листи је и даље високо пласиран, осми.

Још један занимљив податак:

– У региону где су Ливерпул и Евертон око 3.000 људи живи од рада у фудбалу. Ливерпул има своју школу за бизнис од пре шест година. Навијачи су имали снаге да власницима приликом подизања цена улазница покажу шта мисле напуштајући стадион. И садашњи власници не покушавају да мењају традицију, праве велики бизнис, али чувају клуб.

Пари сен Жермен?

– Нема ни 50 година, основан је 1970. У целој причи млад клуб, а већ са трофејима. Први човек је бизнисмен из Катара Калифи, власник „Беин медије”, чувеног медијског гиганта у којем је „Ал џазира”. Кад је бирао у шта ће да уложи изабрао је Париз. Погледајте, „град светлости”, а није имао свој синоним у спорту. И Калифи, иначе тенисер по спортском опредељењу је изабрао фудбал и ПСЖ да буде синоним Париза. Наравно да је успео, преживео је и онај дебакл са Барселоном. Помера границе жели да његов клуб освоји Лигу шампиона. Платио је милионе долара казни за финансијски фер-плеј, али га то не зауставља. Не заборавимо допринос је дао и Папе Сушић, њега и дан данас изузетно поштују.

Аврамовић издваја још нешто:

– Калифи и Катар су у Пари сен Жермену. Емирати су у Манчестер ситију. Да ли је могуће то финале Лиге шампиона? Жермен и Сити, Катар и Емирати. И не заборавите Париз чека Олимпијске игре 2024, Катар је домаћин СП 2022, Француска првак планете….како би се Калифију уклопило да његов клуб буде владар планете и како би он то искористио.

На крају, Наполи?

– Емоције, страст, знање…Основан је 1904. Председник Де Лаурентис за разлику од Ливерпула и Парижана има другачији концепт. Има помоћ више од 70 партнера, ту је страст у питању јер сви брендови из Напуља и околине су уз њега. Тај део Италије је сиромашан, навијачи клуб доживљавају као део породице. Ми не заборављамо Бари, они не заборављају време са Марадоном и са разлогом се надају репризи да један ас уз помоћ других стигне до висина. Иде им на руку да се Италија поново диже, померају се границе, долазак Роналда је доказ. С њим су стадиони пунији, ТВ права су скупља. У великом друштву се прави највиши ниво понашања. Менаџери су основ фудбала, корпорацијски размишљају о пројектима какав је Роналдо и данас је фудбал много више од спорта. Он као рефлектор обасјава све, показује како се ради, отвара се… Е, у таквом је друштву Звезда – закључио је Зоран Аврамовић.

Звезда је пример и нада многима да новац није све

Аврамовић понавља реченице из текста на сајту СД Црвена звезда:

– После свега овог лета необорива је чињеница да је Звезда Европа. У времену тоталне комерцијализације спорта, која понекад прети да поруши његове основне постулате, Црвена звезда је пример, оријентир и нада многима да новац није све. Има нешто у оном јако важном, што је изгледа неодољиво – љубави према црвено-белој боји и навијачу, која је и покретачка снага да се на плећа положе финансијски далеко моћнији противници. Клубови Спортског друштва Црвена звезда су не само значајан и константан него и освежавајући сегмент спортске слике Европе. Европа то зна и зато је Црвена звезда бренд који се шири, поштује и који осваја. Зато су наши спортисти, сада се већ може рећи, прави амбасадори Црвене звезде, Београда и Србије.

Повезане Bести

Kоментари (2)

Само регистровани и улоговани корисници могу да оцењују коментаре!

Пpиjaвa Региcтрyј ce

Додај коментар

Преостало карактера:
Jovan

Bravo Zoki...stono vele pogodio si na jedan!!!Ceo tekst do zapete opisuje podrobno o cemu se u ovom vremenu radi..I jako dobro da si podsetio da je Zvetda,igrala prvu LS,u ovom formatu..i umalo nismo dobacili napre i polufinale.,poraz od Mancicinija,Vialija u Sofiji..nas je zaustavio .a umalo Bogme i do finala s Barcom ,stigli..No nije nisra vise isto,ni za poredjenje..Sad je UEFA najveci poslodavac svetskog sporta..i to je

Одговори
Zoran CZZG

Ponos grada ti si našega,volim te jedina,volim te najdraža,i svako ko te voli sada je sa nama tu...do groba Zvezdi verni i Beogradu.PONOS GRADA,PONOS SRBIJE-CRVENA ZVEZDA!

Одговори

Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „СПОРТСКОГ ЖУРНАЛА“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. СПОРТСКИ ЖУРНАЛ ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Да бисте видели остатак вести

Региструјтe Cе Пријавитe Ce

Пpиjaвa

Facebook Пријавa

или

Региcтрyј ce › Заборавили сте лозинку?

Региcтрyј ce

Facebook Пријавa

или

Унесите Вашу адресу е-поште да бисте добили нову шифру