Avramović: Nekoliko cenjenih sajtova su na izuzetan način promovisali Zvezdu, priča se sve najbolje - to nema cenu

2

Direktor marketinga SD Crvena zvezda Zoran Avramović govorio o crveno-belima u Ligi šampiona

FOTO: M. Antić

Za utakmice Crvene zvezde u Ligi šampiona nema više ulaznica. Željni utakmica najpopularnijeg srpskog kluba na najvećoj sceni, navijači su pre dva dana okupirali prostor ispred blagajni stadiona „Rajko Mitić”. Baš kao nekada, kada je Zvezda bila egal u svakom pogledu sa najjačim evropskim klubovima. Tada se pisalo da je trebovano nekoliko stotina hiljada ulaznica za utakmice protiv Barselone, Reala, Bajerna…

Danas Zvezda nema ulogu favorita. Susreti sa Napolijem, Pari sen Žermenom i Liverpulom se vide kao prilika da se proveri kvalitet tima kojeg su u skoro nemogućim uslovima sklapali trener Vladan Milojević, generalni direktor Zvezdan Terzić i sportski direktor Mitar Mrkela. Ali, biće to prilika i za utakmice van terena, u kojima će Zvezdin menadžment na pravi način osetiti snagu fudbala. Snagu u svakom pogledu.

Zoran Avramović, direktor marketinga SD Crvena zvezda, dokazan više puta u svom delovanju, pisac je i nekoliko vrsnih dela u kojima se bavio fenomenom fudbala. „Industrija fudbala”, „Fudbal globalna religija”, „Fudbal na prvom mestu”, promovisane su na važnim događajima.

– Čestitam Zvezdi na velikom uspehu. Kad se sve zna, kroz šta je sve klub prolazio u poslednjih nekoliko godina, podvig još više dobija na značaju. Kapa dole i potpuna je razumljiva euforija u Srbiji i regionu, koju što se sporta tiče može samo Zvezda da napravi.

Avramović posebno ističe neke druge aspekte:

– Ovakav, ponoviću fantastičan uspeh, doprineo je da se o Beogradu priča svuda. Sedam dana je Evropa bila puna utisaka iz glavnog grada, iz Zvezde. „Gardijan” je imao sjajan tekst, nekoliko cenjenih sajtova su na izuzetan način promovisali Zvezdu, priča se sve najbolje. To nema cenu.

Poređenja Barija, Tokija i Salcburga se nameću. Avramović ima svoje viđenje:

– Bari je osvojen, ne treba da se potcenjuje Tojota kup. Ne zaboravite, Zvezda je igrala u prvoj Ligi šampiona po novom konceptu. Da nije bila domaćin u Segedinu, Sofiji i Budimpešti, da je sa Sampdorijom igrala u Beogradu verujem da bi stigla do finala. Ali, vremena ne mogu da se porede. Ovo je nešto sasvim drugačije. Sa sportske strane Anćeloti, Klop, Tuhel na klupi, pa Nejmar, Embape, Bufon, onda Salah, Fabinjo, Mane i Hamšik, Kaljehon, Milik… Zvezde u Beogradu.

Direktor marketinga crveno-belog sportskog društva u dahu nastavlja:

– Ovo što se sada događa može da se nazove „Povratak u budućnost”. Pomereni su parametri. Pre 18 godina je Liga šampiona promovisana kao fantastičan projekat. Sada se dobija 2,7 miliona evra za pobedu, skoro milion za remi. Omogućena je fantastična stabilnost i to ne može da se poredi sa ranijim vremenima. Ovde treba imati lucidnosti i hrabrosti i verujem da će utakmice Zvezde biti spektakl za čitav region.

Sa marketinške strane…

– Nemerljive mogućnosti koje će Zvezda i Beograd znati da iskoriste. Imate 270 minuta igre na „Rajku Mitiću”, preglede sa svake utamice odmah po završetku, prenose, TV prava, promociju Beograda, ulogu „Gasproma” na dresu. To ne može da se izmeri, ulazi u konačan obračun gde su i novac i emocije koje nemaju brojčanu vrednost. Znate, imali smo san koji se sanjao. Ali, san nije zapravo ono što čovek sanja, nego ono što mu ne da da zaspi. Zvezda je sada opet ono što je nekada bila.

O ogromnoj ljubavi navijača, o Zvezdi kao svakodnevnoj temi dana, priči sa naslovnih strana medija koji ne posvećuju puno pažnje sportu, Avramović ima mišljenje:

– Ta ljubav nikada nije bila sporna. Zvezda je prošle godine bila najgledaniji klub Lige Evrope. Košarkaši su nekoliko puta u Areni pomerali granice. To je brend od kojeg svi imaju benefit. Ove godine sedam klubova sa imenom Zvezda će igrati u Evropi. To je snaga, imidž…

Hajde malo o fudbalu. Zoran Avramović je vrstan poznavalac prilika u svetskom fudbalu.

– Ovu grupu zovu „grupa smrti”. Za mene je to „spektakl grupa”, prilika da u spektakularnoj sezoni uživamo i budemo srećni u fudbalu.

Liverpul… Klub iz 1892, iz kolevke fudbala, pet puta prvak Evrope, a dugo bez trofeja. Klop, Salah i društvo… Fantastični navijači. Imaju klubove pristalica po čitavom svetu. Globalno veliki brend. Vlasnici su Amerikanci Verner i Henri. U svetu biznisa ocenjeni su kao marka procene AA, što znači veoma snažno.

U 2010. na Forbsovoj listi Liverpul je bio šesti najvredniji kub na svetu i pored finansijskih problema. Tadašnja njegova vrednost je bila 822 miliona dolara bez dugova. Po podacima iz ove godine kluba vredi milijardu i 944 miliona dolara, na Forbsovoj listi je i dalje visoko plasiran, osmi.

Još jedan zanimljiv podatak:

– U regionu gde su Liverpul i Everton oko 3.000 ljudi živi od rada u fudbalu. Liverpul ima svoju školu za biznis od pre šest godina. Navijači su imali snage da vlasnicima prilikom podizanja cena ulaznica pokažu šta misle napuštajući stadion. I sadašnji vlasnici ne pokušavaju da menjaju tradiciju, prave veliki biznis, ali čuvaju klub.

Pari sen Žermen?

– Nema ni 50 godina, osnovan je 1970. U celoj priči mlad klub, a već sa trofejima. Prvi čovek je biznismen iz Katara Kalifi, vlasnik „Bein medije”, čuvenog medijskog giganta u kojem je „Al džazira”. Kad je birao u šta će da uloži izabrao je Pariz. Pogledajte, „grad svetlosti”, a nije imao svoj sinonim u sportu. I Kalifi, inače teniser po sportskom opredeljenju je izabrao fudbal i PSŽ da bude sinonim Pariza. Naravno da je uspeo, preživeo je i onaj debakl sa Barselonom. Pomera granice želi da njegov klub osvoji Ligu šampiona. Platio je milione dolara kazni za finansijski fer-plej, ali ga to ne zaustavlja. Ne zaboravimo doprinos je dao i Pape Sušić, njega i dan danas izuzetno poštuju.

Avramović izdvaja još nešto:

– Kalifi i Katar su u Pari sen Žermenu. Emirati su u Mančester sitiju. Da li je moguće to finale Lige šampiona? Žermen i Siti, Katar i Emirati. I ne zaboravite Pariz čeka Olimpijske igre 2024, Katar je domaćin SP 2022, Francuska prvak planete….kako bi se Kalifiju uklopilo da njegov klub bude vladar planete i kako bi on to iskoristio.

Na kraju, Napoli?

– Emocije, strast, znanje…Osnovan je 1904. Predsednik De Laurentis za razliku od Liverpula i Parižana ima drugačiji koncept. Ima pomoć više od 70 partnera, tu je strast u pitanju jer svi brendovi iz Napulja i okoline su uz njega. Taj deo Italije je siromašan, navijači klub doživljavaju kao deo porodice. Mi ne zaboravljamo Bari, oni ne zaboravljaju vreme sa Maradonom i sa razlogom se nadaju reprizi da jedan as uz pomoć drugih stigne do visina. Ide im na ruku da se Italija ponovo diže, pomeraju se granice, dolazak Ronalda je dokaz. S njim su stadioni puniji, TV prava su skuplja. U velikom društvu se pravi najviši nivo ponašanja. Menadžeri su osnov fudbala, korporacijski razmišljaju o projektima kakav je Ronaldo i danas je fudbal mnogo više od sporta. On kao reflektor obasjava sve, pokazuje kako se radi, otvara se… E, u takvom je društvu Zvezda – zaključio je Zoran Avramović.

Zvezda je primer i nada mnogima da novac nije sve

Avramović ponavlja rečenice iz teksta na sajtu SD Crvena zvezda:

– Posle svega ovog leta neoboriva je činjenica da je Zvezda Evropa. U vremenu totalne komercijalizacije sporta, koja ponekad preti da poruši njegove osnovne postulate, Crvena zvezda je primer, orijentir i nada mnogima da novac nije sve. Ima nešto u onom jako važnom, što je izgleda neodoljivo – ljubavi prema crveno-beloj boji i navijaču, koja je i pokretačka snaga da se na pleća polože finansijski daleko moćniji protivnici. Klubovi Sportskog društva Crvena zvezda su ne samo značajan i konstantan nego i osvežavajući segment sportske slike Evrope. Evropa to zna i zato je Crvena zvezda brend koji se širi, poštuje i koji osvaja. Zato su naši sportisti, sada se već može reći, pravi ambasadori Crvene zvezde, Beograda i Srbije.

Komentari (2)

Samo registrovani i ulogovani korisnici mogu da ocenjuju komentare!

Prijava Registruj se

Dodaj komentar

Preostalo karaktera:
Jovan

Bravo Zoki...stono vele pogodio si na jedan!!!Ceo tekst do zapete opisuje podrobno o cemu se u ovom vremenu radi..I jako dobro da si podsetio da je Zvetda,igrala prvu LS,u ovom formatu..i umalo nismo dobacili napre i polufinale.,poraz od Mancicinija,Vialija u Sofiji..nas je zaustavio .a umalo Bogme i do finala s Barcom ,stigli..No nije nisra vise isto,ni za poredjenje..Sad je UEFA najveci poslodavac svetskog sporta..i to je

Odgovori
Zoran CZZG

Ponos grada ti si našega,volim te jedina,volim te najdraža,i svako ko te voli sada je sa nama tu...do groba Zvezdi verni i Beogradu.PONOS GRADA,PONOS SRBIJE-CRVENA ZVEZDA!

Odgovori

Molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija SPORTSKOG ŽURNALA ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih proceni kao neumesne - skrati ili ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije „SPORTSKOG ŽURNALA“ kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Komentare pisane verzalom i linkove na druge sajtove ne objavljujemo. SPORTSKI ŽURNAL ONLINE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za skraćivanje komentara i njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera, i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Da biste videli ostatak vesti

Registrujte Se Prijavite Se

Prijava

Facebook Prijava

ili

Registruj se › Zaboravili ste lozinku?

Registruj se

Facebook Prijava

ili

Unesite Vašu adresu e-pošte da biste dobili novu šifru